söndag 25 december 2016

Årets julaftonsmanikyr: Lac Attack - The Chosen One

God jul på er, hoppas ni hade en mysig julafton! Vi hade det jättemysigt, men i dag känner jag mig helt slut. Som tur var ska vi mest chilla i dag så det är helt okej.

Jag tänkte visa vad jag bar på tassarna igår. Jag började med OPI Got the Mean Reds och sen toppade jag det med två lager av Lac Attack - The Chosen One. Det är en glitter-topper som jag fått i present av en gullig tjej i min lackgrupp på Facebook. Det är det första lack jag testat från det här indiemärket, dessvärre verkar det som att hon som gör lacken tagit en lång paus (eller helt enkelt lagt ner) så just nu görs inga nya lack.

 The Chosen One består i alla fall av mikroglitter i guld och rött och mellanstora hexor i rött. Basen är ofärgad så därför läggs den helst ovanpå ett annat lack.


 
 
 Glitterutdelningen per lager är ganska blygsam, det var därför jag lade på ett andra lager. Men ett himla fint effektlckk är det måste jag säga. Formulan var kanon, tunn och smidig att lacka med.

Mitt betyg: 4/5

Hur såg era julaftonsmanikyrer ut?

Merry christmas to all of you! We celebrated christmas eve yesterday, it was a lot of fun, but today I feel completely exhausted. That's alright though, we don't have any real plans for today anyway. I thought I'd show you my christmas eve mani. This is Lac Attack - The Chosen One on top of OPI Got the Mean Reds. The Chosen One is a glitter topper consisting of micro glitter in red and gold and some medium sized red hex glitter. The glitter payoff with each coat is moderate so I did two coats. The formula was great, pretty thin and very easy to polish with. 

1 kommentar:

  1. Det ser väldigt läckert och juligt ut! Vi hade en jättebra jul men precis som du blev vi rätt utmattade och det känns faktiskt som att det håller i sig lite fortfarande...

    SvaraRadera

Kommentera gärna!