torsdag 1 december 2016

Depend O2 - 5034 Frosty Star

Jag hade egentligen tänkt att visa Depend O2 - 5034 Frosty Star igår när det var grön onsdag, men det hanns inte med så ni får se den i dag. Och jäklar i min lilla låda vad fin den är! Ett ljuvligt mellangrönt strukturlack som gnistrar vackert.

 
 

 Formulan var mycket trevlig och lättlackad. Jag körde på två lager, men det skulle inte förvåna mig om det går att få täckande med ett lager om man tar lite mer lack på penseln. Det torkar fort, men inte så fort att man inte hinner med.

Jag hade först ambitionen att visa hur det ser ut med topplack också, men jag gillade det så mycket i sin matta version att jag inte ville förstöra det. 

Mitt betyg: 4/5

Depend O2 - 5034 Frosty Star is part of the Rough Glitter collection. It's a beautiful medium green structured glitter. I love this! I first thought I'd try it with top coat, but I didn't want to ruin the matte look since it's so gorgeous. The formula is really nice. I did two coats, but I bet you can get away with just one if you use thicker coats than I normally do. Drying time is excellent.

9 kommentarer:

  1. Det är verkligen ett superfint lack!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, helt underbart! Har saknat nya strukturlack!

      Radera
  2. I'm not into the finish, but the color is sweet!

    SvaraRadera
    Svar
    1. I looooove textured polishes! Can't seem to get tired of them. :-)

      Radera
  3. Helt underbart lack! Jag trivdes så bra i det! Jag slängde faktiskt på överlack på slutet, men det blev inte bättre av det. Det är helt klart snyggast matt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag misstänkte att det skulle vara så. Det finns ju så många vanliga glitterlack som bärs bäst med överlack.

      Radera
  4. I have not tried this brand but the polish looks absolutely gorgeous!

    SvaraRadera
    Svar
    1. It's a swedish budget brand, but it's still good quality. :-)

      Radera

Kommentera gärna!