torsdag 29 december 2016

Essie Gel Couture - The It-Factor

Imorgon bitti åker jag, sambon och Tuva på semester till Florida. Vi blir borta i 20 dagar och det ska bli så skönt. Men redan i dag checkar vi in på hotell på Arlanda för att slippa stressa så fasligt imorgon bitti. Det ska bli fantastiskt skönt! Bloggandet kommer gå på halvfart, men jag hoppas få till några inlägg i alla fall. Jag har packat med mig en 7-8 lack, samtliga sådana som jag tänker kommer bäst till rätta i solsken. Holografiskt och glitter alltså. Jag har också påbörjat ett inlägg med mina 20 favoriter från 2016 som jag hoppas få upp senast på nyårsafton.

Till själva resan valde jag dock något mer traditionellt. En varm, lite fruktig mellanrosa från Essies
Gel Couture-serie. Väldigt fin, om än en ganska vanlig färg.



Formulan var verkligen helt perfekt. Behaglig tjocklek och glider på som smör på nageln. Två lager ger full täckning. Jag avslutade med Essie Gel Couture top coat.

Mitt betyg: 4/5

Tomorrow me and my family are leaving for vacation in Florida. We'll be away for 20 days - can't wait! We're checking in a hotel at the airport today to make tomorrow morning less stressful so I'm counting today as the start of our vacation. I've packed 7 or 8 polishes that I hope to share with you during my vacation and I've only packed ones that I think will benefit from the sun - holos and glitters. On my nails right now is something a lot more traditional. A warm, sort of fruity, medium pink from Essie Gel Couture. The color is really pretty, though very common. The formula was pure perfection. Extremely creamy and easy to apply. Two coats gave me complete coverage.

3 kommentarer:

  1. Vilket härligt lack! Och herregud så härligt med en Floridaresa! Hoppas att ni får det alldeles underbart alla tre!<3

    SvaraRadera
  2. Låter ljuvligt! Önskar er en härlig resa!

    SvaraRadera
  3. Ha det så härligt i Florida ☺
    Jag har också lacket och jag gillar verkligen det!
    Gott Nytt År Anne!

    SvaraRadera

Kommentera gärna!