torsdag 8 december 2016

Essie - Getting Groovy

Får se om jag hinner skriva klart det här inlägget innan jag ska till BVC med Tuva, hon har sovit dåligt i natt och vill helst att jag ska bära runt på henne hela tiden.

Julen är ju inte bara röd och grön i mina ögon utan det finns andra färger som också ger julkänslor. Guld, silver och vissa nyanser av blått är alla juliga färger för mig. Dagens lack är därför Getting Groovy från Essies vinterkollektion. Det här är en guld som drar lite åt antikguld. Den är fin, men jag föredrar personligen mer rena guldnyanser.


Formulan var lagom tjock och lättkontrollerad. Två lager krävdes för full täckning.

Mitt betyg: 3/5

Another christmas appropriate polish today! Essie Getting Groovy is a gold foil leaning towards antique gold. It's not my favorite kind of gold, I prefer my golds to be more "true" gold. It's nice, however, and has a very good formula. This is two coats.

5 kommentarer:

  1. It probably also would be very nice as a base for nail art...

    SvaraRadera
  2. Det ser fint ut, jag ska testa min i helgen. Jag är personligen rätt förtjust i antikguld, IsaDora kom med en för några år sedan som jag älskade.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Antikguld är helt okej, men jag tycker det blir blingigare och festligare med rena guldnyanser. :-)

      Radera
  3. Jag tycker det ser jättefint ut! Jag älskar ju guld och trivs bra i antikguldiga nyanser.

    SvaraRadera

Kommentera gärna!