fredag 30 oktober 2015

Superchic Lacquer Cold Hands Warm Hugs

I dag jobbar jag min sista dag innan föräldraledigheten - känns konstigt, men skönt. Har ju mått kanon hela graviditeten, men nu börjar det kännas lite tungt faktiskt. Förhoppningsvis hinner jag fylla på swatcharkivet en del så det finns lite att ta av när bebisen kommer.

I dag har jag ett lack från Superchic Lacquer till er. Det är det första jag testat från märket och jag fick det i min Santa's Secret Sack förra året. Lacket heter Cold Hands Warm Hugs och är en ljust blå jelly med prismatiskt mikroglitter och rosa skimmer.

Jag tycker det är fint, även om det inte blev någon storfavorit. Hade önskat att det var lite mindre skirt faktiskt. Kanske hade jag blivit mer kär om jag lagt det ovanpå något annat ljusblått.




 Formulan är väldigt skir, jag har fyra lager på bilderna och då är det fortfarande långt ifrån opakt. Formulan är tunn och lättkontrollerad.

Mitt betyg: 3/5
 

I got Superchic Lacquer Cold Hands Warm Hugs with last year's Santa's Secret Sack. It's a light blue jelly with prismatic micro glitter and pink shimmer. Definitely unique in my stash. I wish it was a little less sheer thought, I'm wearing four coats in the pictures and as you can see it's still far from opaque. Maybe I should have worn it on top of a light blue creme instead of on it's own. Except for the sheerness the formula was nice. Thin and easy to control.

9 kommentarer:

  1. Vad spännande med bäbisen! Förstår att du är förväntansfull.
    Det här lacket var super fint tycker jag! Men jag har ju inte tampats med den skira konsistensen...
    Hoppas att du fortsätter att blogga, jag väntar på dina inlägg varje dag (som du kanske har märkt!!).
    / Maria

    SvaraRadera
  2. Fint lack och grattis till bäbis! Vad roligt :)

    SvaraRadera
  3. Oh how exciting for you with the baby arriving soon <3
    I like that subtle pink shimmer and holo - it's lovely in the sun, I would have liked it more opaque tho...

    SvaraRadera
  4. Fint men inte wow. Vad härligt att du får va hemma nu, hoppas att du får en lugn skön tid och kan förbereda dig inför bebisens ankomst :)

    SvaraRadera
  5. Det ser fint ut, -men 4 lager !!!
    Så skönt för dig att få lite tid att "bara vara" innan bebisen kommer, sen blir det ju bebisen i första hand och en själv kommer som nr.2 =D
    Marianne

    SvaraRadera
  6. Det är väldigt fint, men 4 lager och ändå inte täckande känns ju lite i överkant kanske. Det blir säkert fint ovanpå ett annat lack!

    SvaraRadera
  7. Spännande för er!
    Lacket är okej men tycker 4lager är för mycket. Väntar med spänning på nästa lack du visar. :-D

    SvaraRadera
  8. Hoppas tiden fram till bebisens ankomst blir lugn och skön :) Så glad för er skull :)
    Jättefint lack men det är ju synd att det inte är täckande ens efter fyra lager :/
    Ovanpå ett annat lack är det säkert helt bedårande vackert :)
    xx

    SvaraRadera

Kommentera gärna!