tisdag 6 oktober 2015

OPI A Great Opera-tunity

Dags för ännu ett lack från Venice-kollektionen! A Great Opera-tunity är ett persikofärgat krämlack. Färgen är nog sån att det kan vara antingen en hit eller en miss beroende på ens hudton. Jag tyckte det fungerade rätt bra mot min egen hudton, så jag trivdes bra i det.

 Inte en klassisk höstfärg på något sätt, men snygg och den känns väldigt jobb-safe också.

Formulan var knepig. Tjock och svår att få jämn och snygg. Jag har tre lager på bilderna.

Mitt betyg: 3/5

OPI A Great Opera-tunity is a peachy creme. Not your typical fall color, but pretty and worksafe. This is probably one of those colors that can be a hit or miss depending on your skin tone. I think it works pretty well against my skin tone so I enjoyed wearing it.
The formula wasn't great. It's thick and goes on streaky and uneven. After three coats I think it looks decent.

14 kommentarer:

  1. Inget jag längtar efter precis men det är rätt fint på dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. När jag plockade fram det så var jag osäker på om jag skulle gilla det eller inte, men det gick hem! :-)

      Radera
  2. Svår färg! Den kan vara lika ful som den kan vara snygg... Nu har jag sett den på dig, och den var rätt hyfsad, du har snyggare färger!
    / Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis så, den kan vara en hit eller miss på olika personer tror jag. :-)

      Radera
  3. Inget wow, men en söt färg, passar bra på jobbet som du skriver.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, någon wow-effekt är det kanske inte tal om. :-)

      Radera
  4. It's a hit for you - but it would be a miss for me :)

    SvaraRadera
  5. Diskret och fint på dig, men inget för mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, det känns faktiskt inte som ett Helena-lack. :-)

      Radera
  6. This is a pretty one. Well, I think this is something worth trying out.

    SvaraRadera
  7. Ser väldigt "mjuk" och fin ut . Undrar jag om den passar mina tassar ..?... : )

    SvaraRadera
    Svar
    1. Enda sättet att få veta är att prova! :-)

      Radera

Kommentera gärna!