söndag 11 oktober 2015

A-England To Emily Bronte collection - swatches

Jag har fått möjligheten att swatcha den nya kollektionen från A-England åt Edgy Polish. Kollektionen heter To Emily Bronte och lacken har fått namn inspirerade av hennes bok "Wuthering Heights" ("Svindlande höjder" på svenska). Nu råkar det vara så att Wuthering Heights är en av mina favoritromaner NÅGONSIN. Jag har periodvis varit smått besatt av den. Det här är kärleksromanernas KÄRLEKSROMAN. Och inte en rosafluffig sådan utan det är en mörk, dramatisk historia. Jag ser alla filmatiseringar jag kommer över, men har inte hittat någon som motsvarat mina höga förväntningar.

Men det var ju inte boken vi skulle prata om, utan lacken. Kollektionen består av fem lack.

Först har vi den tjusiga Spirit of the Moors. En lysande mellanblå med diskret holoeffekt. Kanonfin formula som täcker med två lager. Det här är min favorit från kollektionen.





Sen så har vi Heathcliff, som fått namn efter en av bokens huvudkaraktärer. Svart med mikroglitter i alla möjliga färger. Den här behöver ett par lager topplack för att få en slät yta. Formulan var tjock, men ändå lätt att lacka med. Två lager ger full täckning.





Wuthering Heights är mjukt mellangrå med mycket diskret holoeffekt. Lagom tjock formula som är utmärkt på allt sätt. Två lager ger full täckning. En fin grå, men den jag personligen tycker är minst spännande av lacken i den här kollektionen.





Sen har vi Cathy, som fått namn av bokens andra huvudkaraktär. En ljusgrå med extremt diskret holoeffekt och diskret blått skimmer. Formulan var lite tjock och hade en tendens att bli lite ojämn på nageln så jag behövde tre lager för att det skulle bli jämnt och fint.







Sist men inte minst har vi Let Me In. En mörk bärröd med diskret holo. Mycket bra formula som täcker med två lager. Jag tror att det här är min favorit efter Spirit of the Moors.




Lacken kostar 119 kr/ 11 ml hos Edgy Polish.

Är ni sugna på att skaffa några lack från kollektionen? Vilken är er favorit?

I received pr samples of A-England's new To Emily Bronte collection from Edgy Polish. The collection is based on one of my favorite novels ever, Wuthering Heights. I've been slightly obessesed of it from time to time. The collection contains five polishes. My favorites are Spririt of the Moors and Let Me In, both very saturated colors with a discreet holo effect.

12 kommentarer:

  1. Tyckte det blåa och det röda var finast. Men inte så jätterolig kollektion tycker jag. Kanske har alldeles för höga förväntningar på A England :P

    SvaraRadera
  2. Jag har köpt Let Me In men inte testat än. Åker kanske på idag men jag är inne i en duokrom period så jag vet inte ändå. . . Många snygga lack i alla fall!!

    SvaraRadera
  3. Köpte bara Let Me In när jag beställde, men både Spirit of the Moors och Wuthering Heights måste nog införskaffas tror jag minsann :)

    SvaraRadera
  4. Jag inhandlade Let Me in och Cathy. Bärrött gillar jag alltid men Cathy blev en överraskning att jag föll för, nåt med just det skimret i det vita. Tjusig spökvit, kanske man kan benämna det?

    SvaraRadera
  5. Spirit of the Moors och Let Me In ser gaaaalet snygga ut, de måste jag införskaffa. :-)

    SvaraRadera
  6. Let Me in is my favorite, but Spirit of the Moors also is very pretty!

    SvaraRadera
  7. Motsatsen till tråkigt extraknäck. Ruttnar lite av avund. :D Fast "Svindlande höjder" var jag inte så förtjust i vare sig första eller andra gången jag läste den. Blir inte en tredje.

    SvaraRadera
  8. En underbar kollektion! Har endast skaffat ett par stycken av lacken men jag funderar på att komplettera med ett eller två till :)

    SvaraRadera
  9. Det var många som jag ville ha i denna kollektion :)

    SvaraRadera
  10. Oj vilka snyggingar, gillar hela högen :)

    SvaraRadera
  11. Iiihhhh vad roligt att se! Älskar också Wuthering Heights!!! Har sett två filmatiseringar av den och tycker att den med Binoche och Fiennes är bra, den såg jag innan jag läste boken så det var den som drog in mig kan man väl säga. Den nyaste med Kaya Scodelario tyckte jag var kass. Finns det nån mer som du anser sevärd? Lacken är fina men jag känner lite för dem som du gör för filmatiseringarna, de lever inte upp till mina högt ställa förväntningar på en sån kollektion.

    SvaraRadera
  12. Jag gillar boken och köpte Wuthering Heights, Cathy och Heatcliff både för att de är fina och som samligsobjekt :) Finns en miniserie med Tom Hardy och Charlotte Riley från 2009 http://www.imdb.com/title/tt1238834/?ref_=fn_al_tt_3

    SvaraRadera

Kommentera gärna!