tisdag 27 oktober 2015

Essie Winter + Lux Effects 2015

Igår när jag kom hem från jobbet väntade ett pressutskick från Essie på mig.

Utskicket bestod av två nya kollektioner. Årets vinterkollektion och årets Luxeffects-kollektion.

Vi börjar med en titt på vinterkollektionen.




Haute Tub är det lack jag känner mig mest sugen på, det syns inte på bilden men det har duokromatiskt skimmer som ser ut att skifta mellan lila och grönt. Jag känner mig också pepp på ljuslila Virgin Snow.

Och så en titt på Luxeffects-lacken.

Kollektionen har inspirerats av fransar, vilket enligt pressinfon är en stor trend just nu. Alla lacken innehåller strängglitter, en glittertyp jag inte är särskilt förtjust i. Jag tycker dock att färgkombinationerna ser fina ut så jag ser ändå fram emot att testa dessa.

Båda kollektionerna släpps i butik under vecka 46 och lacken kostar 129 kr.

Ser ni något ni gillar?

8 kommentarer:

  1. Helt ok lack, men kanske inga som jag blir supersugen på. Strängglitter är ju inte min grej, men jag är ändå lite nyfiken på Fashion Flares.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, jag är ju inte heller så mycket för strängglitter, men får se om jag kan göra något fint med dem ändå. Det som jag tycker ser finast ut i flaskan är Tassel Shaker.

      Radera
  2. Haute Tub är det enda som ser spännande ut (för mig). Hoppas at de duokromatiska skimmerflecksbitarna faktisk syns och inte dränks i basen samt att de är duokroma på naglarna också. Strängglitter irrrrk! Trend eller ej, det är för stökigt på naglarna för mig...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, håller också tummarna för att skimret i Haute Tub inte drunknar i basen. Det återstår att se. :-)

      Radera
  3. I look forward to your swatches...

    SvaraRadera
    Svar
    1. And I'm looking forward to swatching them. :-)

      Radera
  4. Nej, det här lockar mig inte speciellt. Det mesta har vi sett innan! Och de här nedersta flecklacken ser inte så lockande ut heller tycker jag. Det ska bli kul att se dina swatch-bilder ändå.
    / Maria

    SvaraRadera
  5. Spontant känns de inte så spännande men det ska bli spännande att se dem på.

    SvaraRadera

Kommentera gärna!