måndag 19 oktober 2015

CND Vinylux Couture Covet

Jag är inne i en trött period just nu. Det går bra att jobba, men så fort jag går därifrån så börjar jag gäspa och sen kämpar jag resten av kvällen med att inte somna. Samma sak på helgerna, jag blir trött så fort jag inte är sysselsatt. Nåja, jag har två veckor kvar att jobba, sen går jag på föräldraledighet.

 I dag är det blå måndag hos Emelie och jag deltar med CND Vinylux Couture Covet från höstkollektionen Contradictions. Ett mörkt tealblått krämlack. Ingenting vi inte har sett förut, men det är riktigt fint.


Formulan var bra, den har en bra tjocklek och är lätt att kontrollera. Två lager gav mig full täckning.

Mitt betyg: 4/5

CND Vinylux Couture Covet is a dark teal creme. There's nothing unique about it, but I think it's a beautiful color and perfect for fall. The formula was good, nice and easy to paint with. This is two coats.

9 kommentarer:

  1. It is a nice kind of teal blue - also perfect as a base for nail art!

    SvaraRadera
  2. Åh, jag älskar verkligen den här sortens nyanser! Väldigt vackert :)

    SvaraRadera
  3. Väldigt fint blått med några stänk grönt i.

    SvaraRadera
  4. Det kändes vintrigt och härligt!
    / Maria

    SvaraRadera
  5. Vilken glans! Älskar färgen också :)

    SvaraRadera
  6. Ett helt okej lack men ger mig inga rysningar. Skönt att du snart får gå på föräldraledighet, så spännande!:)

    SvaraRadera

Kommentera gärna!