onsdag 21 oktober 2015

L'Oréal Color Riche Blake's Delicate Rose

Helena på Lacky Corner håller den här veckan i en rosa temavecka för att lyfta bröstcancerfrågan. Jag tänkte vara med ett par dagar och dagens lack blir mitt första bidrag. I dag lyfter Helena det här med att själv undersöka sina bröst. Vi pratade faktiskt om det här på jobbet för några veckor sen och det visade sig att samtliga av mina kvinnliga kollegor (vi är nästan bara kvinnor på mitt jobb) inte vågade känna igenom brösten ordentligt. Alla, inklusive jag själv, tyckte att det var för läskigt. Tänk om man skulle hitta något? Så dumt! Lovar mig själv att börja undersöka mina bröst regelbundet, helst ska man känna igenom dem en gång i månaden och bästa perioden är en vecka efter mens då brösten är som mjukast.

Men nu tar vi oss en titt på dagens lack. För några veckor sen fick jag hem en liten kollektion från L'Oréal som heter La Vie En Rose. Tre rosa lack och tre matchande läppstift i samarbete med tre skådespelerskor: Blake Lively, Naomi Watts och Jennifer  Lopez.

Blake's Delicate Rose är såklart Blake Livelys rosa nyans. En varm korallrosa. En klassisk och fin rosa.

Jag tycker L'Oréals lacker brukar ha en bra formula, men formulan på denna var lite knepig. Den är ganska rinnig och dränkte ett par av mina nagelband fullständigt. Sen blir den också lite ojämn och flammig, men efter tre lager känner jag att den är acceptabelt jämn.

Mitt betyg: 3/5

Lacken från L'Oréal Color Riche kostar 59 kr/5 ml. Kollektionen finns i butik nu.

L'Oréal Color Riche Blakes' Delicate Rose is part of the La Vie En Rose collection. The collection is a collaboration with three actresses: Blake Lively, Naomi Watts and Jennifer Lopez. This is of course Blake's pink. A warm coral pink with a less than perfect formula. It's runny and applies unevenly. This is three coats. I think the color is cute, but wish the formula had been better.

8 kommentarer:

  1. That really is a very delicate kind of pink - very pretty!

    SvaraRadera
    Svar
    1. I like the shade too, just wish the formula was better.

      Radera
  2. Den ser både söt ut och samtidigt exklusiv.
    / Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hade resultatet varit bättre hade jag kanske kunnat köpa exklusivitetsbiten, men nja, det ser för ojämnt ut.

      Radera
  3. Trevligt lack och ännu trevligare att du är med på ett hörn :) Och jag känner så väl igen den där tanken om att inte känna igenom brösten för tänk om det är något där!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ska vara med åtminstone en dag till, kanske blir det mer än så om jag kommer ihåg att swatcha något rosa i helgen.

      Radera
  4. Jättefin rosa men trist med formulan!

    SvaraRadera
  5. Trevlig färg! Jag är skitdålig på att undersöka mina bröst, inte för att jag inte törs utan för att jag är lat och glömmer det. Brukar bli typ två gånger om året, oktober och november eftersom jag blir påmind om det av rosa bandet...

    SvaraRadera

Kommentera gärna!