onsdag 14 oktober 2015

Dance Legend Rio 3

I dag blir det en riktigt somrig manikyr. Dance Legend Rio 3 är ett effektlack som består av fyrkantiga mellanstora glitter i rosa, blått, grönt, gult och orange i en ofärgad bas. Jag lade två lager ovanpå det orangea krämlacket Essie Orange, It's Obvious. Jag lade ju både Rio 5 och Rio 4 ovanpå svart så den här gången var jag sugen på något mer färgglatt.


 

Jag tycker det blev rätt roligt faktiskt. Inte så sofistikerat kanske, men det är ju inte alltid man är på det humöret heller. :-)

Det krävs lite duttande med penseln för att sprida ut glittret hyfsat jämnt över nageln, men i övrigt har det en trevlig formula.

Mitt betyg: 4/5

Dance Legend Rio 3 is a glitter topper that consists of medium squares in pink, blue, green, yellow and orange. When I tried Rio 5 and Rio 4 I put them on top of a black base, this time I was in the mood for something more colorful. I ended up reaching for an orange creme, Essie Orange, It's Obvious and I think it turned out pretty fun. Maybe not very sophisticated, but fun. :-) This is two coats of Rio 3. To spread the glitter evenly onto the nails, I sort of dabbed it on. I found that was the best way. 

9 kommentarer:

  1. Oj vilket jobb du har lagt ner! Men det var värt det om man är på rätt humör för något kul. Det här var läckert!
    / Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, ibland är det skoj att ha något lite galet på naglarna. :-)

      Radera
  2. Väldigt sött och roligt! En manikyr man blir glad av:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det var lite det jag var ute efter. :-)

      Radera
  3. Wohoo - what a fun and happy combo!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you, that was what I was aiming for. :-)

      Radera

Kommentera gärna!