måndag 12 oktober 2015

OPI Baroque... But Still Shopping!

Jag har snart visat alla lacken från Venice-kollektionen, jag tror att det här är det näst sista.

Baroque... But Still Shopping! består av en ganska matt guldfärgad bas med guldglitter i olika former och storlekar. I flaskan ser det helt okej ut, men väl på nageln känns det inte riktigt lyckat. Glittret ser mest knöligt ut.

Nä, det här känns faktiskt ganska misslyckat.


 
Jag har två lager på bilderna, men jag borde nog ha lagt på ett tredje lager eftersom jag upptäckte när jag fotade att det var lite tunt på sina ställen. Annars var formulan bra, jag tyckte den var lagom tjock och lätt att lacka med.

Mitt betyg: 2/5

OPI Baroque... But Still Shopping! looked decent in the bottle, but once I put it on ny nails I'm afraid I don't really care for it. It has a sort of matte gold base with gold glitter in different shapes and sizes. But instead of being sparkly and beautiful, I think it mostly looks like a lumpy mess. I don't think I'll be using this one again. The formula was good though, I had no application issues, except for that I should have used three coats instead of two.

11 kommentarer:

  1. I definitely see what you mean - too bad about the formula...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yes, I don't know what they were thinking with thi sone!

      Radera
  2. Ibland undrar jag hur OPI tänker. Man ser direkt att vissa lack inte kommer att funka. Det här var verkligen ingen höjdare.

    SvaraRadera
  3. Nja det där var ingen höjdare för mig, det ser liksom för klumpigt ut.

    SvaraRadera
  4. Nej ingen hit. Namnet var det bästa, jag tyckte det var lite kul faktiskt.

    SvaraRadera
  5. Yes, this polish has not gotten much love anywhere. It is a strange polish!

    SvaraRadera
    Svar
    1. It really is! I can't see why OPI even released it? It just isn't pretty.

      Radera
  6. Nej tack. Känns som ett lack som borde stannat på experimentstadiet hos OPI.
    / Maria

    SvaraRadera

Kommentera gärna!