tisdag 30 november 2010

Depend #171

Det här är lacket som hade missfärgat mina nagelband i förra inlägget. Depend #171, ett klarblått krämlack.

Jag tycker det är någon nyans mörkare i verkligheten än vad det ser ut att vara på bilderna.

En stor fördel med det här lacket är att det är otroligt täckande, jag har bara ett lager lack på bilderna. Av någon anledning bubblade det sig dock ändå och det ganska rejält, som ni kan se på den översta bilden.

Formulan var annars lite åt det tjocka hållet, men lätt att lacka med.

Den blåa färgen är fin, men av någon anledning uppstod ändå inte någon större kärlek mellan mig och 171:an. Jag föredrar Essie Mesmerize, som är det lack som är mest lik detta i min samling, även om Mesmerize är något ljusare än 171:an.

Mitt betyg: 3/5

Sambons kommentar: "Det där var fint. Klassiskt blå, inga konstigheter."

English: Depend #171 is a royal blue creme and was rerealesed with the Depend fall collection. It reminds me of Essie Mesmerize, but Mesmerize is a little lighter than this one. This is actually a one coater, which is a big plus, but for some reason it still bubbled like crasy. And even though I think it's a pretty blue, I don't love it. I like it, but I don't love it.

7 kommentarer:

  1. Härlig mellanblå färg! Har varit sugen på Essie Mesmerize bra länge nu :)

    SvaraRadera
  2. Kalasfint! Jag är väldigt svag för knallblått =)

    SvaraRadera
  3. Jag håller med, Mesmerize, French Kiss, Blue my Mind... Så många fina knalliga blå. Inte minst Depends eget flaggblå, #126. Den här är lite trist. Jag har den också och föll inte som en fura. Men den är inte dålig eller ful, bara ... tråkig?

    SvaraRadera
  4. Mesmerize är underbart. Tyvärr har jag bara en pytteliten flaska, så jag använder det bara vid mycket speciella tillfällen.

    SvaraRadera
  5. Nailsbybellan: Du måste köpa Mesmerize. Den är obligatorik i varje lacktoks samling. Typ. :-)

    Kerstin: Ja, det är en härlig färg, även om det här inte är det bästa lacket i kategorin.

    Sminkan: Jag har faktiskt inte Depends flaggblå, men många hyllar ju den. Måste se om den fortfarande går att få tag i.

    Språkvårdaren: Köp en full size också så du kan njuta av Mesmerize utan att oroa dig för att det ska ta slut! :-)

    SvaraRadera
  6. beautiful color, similar to Mesmerize, and I love your blog you have such a great swatches

    SvaraRadera
  7. Hmm.. jag lyckas 9/10 ggr få ngn bubbla med depends lack.. Har du upplevt att de gör så eller är det bara jag som har otur eller misslyckas? Grym blogg, Jag kollar den alltid!!

    SvaraRadera

Kommentera gärna!