söndag 14 november 2010

Depend #204

Den här NOTD:en är några dagar gammal. Depend #204 är ett mörkblått skimmerlack. Det är inte riktigt "nästansvart", men inte långt ifrån.

Det här är ett helt okej lack, men jag tycker nog att det finns finare lack i kategorin mörkblåa skimmerlack där ute. Misa A Sin Worth Committing, till exempel. Men det här är absolut ett bra budgetalternativ.

Formulan var bra och ställde inte till några som helst problem. Två lager täcker.

Mitt betyg: 3/5

Sambons kommentar: "För att vara blå var den otroligt fin. Blått kan ju bli lite hur som helst."

English: Depend #204 is a dark blue shimmer. It's a nice color, but I think are nicer shades in this category out there. Misa A Sin Worth Committing, to mention one. The formula was nice though and two coats is all you need.

8 kommentarer:

  1. Jag tycker det är ett bra lack för pengarna. Att det täcker så bra är ju ett plus och det är lättlackat. Men du har rätt, det finns så många mörkblå som kankse är mer spännande och snygga...

    SvaraRadera
  2. Det känns som att mörkblå skimmerlack förföljer mig just nu. :-) Det påminner väldigt mycket om China Glaze Little Drummer Boy, och Misa-lacket jag nyss testat var ännu en snarlik variant.

    Och budgetalternativet från Depend ser ju minst lika fint ut som ovan nämnda.

    SvaraRadera
  3. Kerstin: Tack!

    Paulina: Thanks!

    Sminkan: Ja, visst är det det. Det är perfekt om man vill kunna köpa flera lack utan att ruinera sig. Men jag blev inte tagen med storm av själva nyansen, tycker det finns finare.

    Nailsbynoir: Jag föreställde mig Little Drummer Boy lite annorlunda, framför allt ljusare?

    SvaraRadera
  4. Lite för mörk tycker jag. Annars snygg...

    SvaraRadera
  5. Depend lacken är verkligen prisvärda och detta var en riktig fining ;)

    SvaraRadera
  6. Emma P: Ja, det är verkligen på gränsen till att vara nästansvart.

    EmLa825: Ja, de är verkligen förvånansvärt bra till det låga priset.

    SvaraRadera

Kommentera gärna!