lördag 27 november 2010

OPI Katy Perry swatches

Sådär ja, nu har jag fixat swatches på Katy Perry-lacken. Tyvärr måste jag dock meddela att sambons kommentarer är inställda i dag. Sambon är i alldeles för dåligt skick för att ge kommentarer efter att hans favoritlag i amerikansk fotboll (Alabama Crimson Tide) igår förnedrades i säsongens stormatch. Jag hoppas att han snart ska vara sitt normala, glada jag igen.


OPI Last Friday Night. På pek- och långfingret har jag grundat med två lager av What's With the Cattitude? och sen toppat med två lager av Last Friday Night. På ring- och lillfingret har jag fyra lager av Last Friday Night. Det är massor av turkost, guldfärgat och irideserande glitter i en skirt blå bas. Jag tycker att det gör sig bäst som layeringlack, men det är inte helt oävet på egen hand heller. Det ser magiskt ut på något sätt.

I'm wearing two coats of What's With the Cattitude? and two coats of Last Friday Night on my index and middle fingers. On my ring finger and pinkie I'm wearing four coats of Last Friday Night. It's lots of turquoise, gold and iridescant glitter in a very sheer blue base. I like it best when it's used for layering, but I don't think it's all that bad on it's own either. It looks magical.


Teenage Dream. Massor av fint ljusrosa glitter och större holografiskt glitter i en klar bas. Det är tre lager på bilderna och som ni ser är det fortfarande inte helt opakt. Jag gillar Teenage Dream mer än jag trodde att jag skulle göra. Det känns väldigt feminint och sött.

Lots of fine light pink glitter and some larger holographic glitter in a clear base. I'm wearing three coats and you can still se VNL. I didn't think I would like this all that much, but I do. It's very feminine and sweet looking.


The One That Got Away. Ett mörkrosa lack med skimmer i en ljusare nyans. Tre lager. Jag tycker det här lacket ser karamelligt ut. Jag vill äta upp mina naglar. Det är ganska likt Let Me Entertain You från Burlesque-kollektionen, men det här är något mörkare.

A dark pink shimmer. My nails looks like candy! Very pretty. It's a little similar to Let Me Entertain You from the Burlesque collection, but this is a little darker. Three coats.


Not Like The Movies. Gah, jag tog hur många bilder som helst, men inte en enda blev bra. Det här är det mest unika lacket i den här kollektionen. Ett duokromt lack som skiftar mellan silvergrått, grönt och lila. Tyvärr väldigt skirt, jag har fyra lager på bilderna och ni kan fortfarande skymta lite VNL. Definitivt värt att ha i samlingen.

This is the most unique shade in the collection. It's a silvery grey, green and purple duochrome. It's sheer, after four coats you can still see some VNL. However, I definitely think this is worth getting.


Och så en jämförelse mellan Black Shatter och Isadoras Black Tag. Jag tycker nog att de är likvärdiga. Det gäller att vara snabb vid appliceringen av båda eftersom de börjar spricka upp snabbt. Tycker ni att effekten av någon av dem är snyggare än den andra?

I compared Black Shatter to Isadora Black Tag and found that I think they're quite similar. You have to be quick when applying both since they start crackling very fast.

Överlag tycker jag att det här är en fin kollektion. Lite spretig kanske, men det är väl kanske Katy Perry också? Det är absolut inte en av OPI:s bästa kollektioner någonsin, men ja, en bra kollektion helt enkelt. Formulan var bra på alla lack, om man bortser från det faktum att ingen av dem kommer undan med färre än två lager.

Lacken kommer att finnas i svenska butiker i slutet av januari.

Vill ni ha något av lacken?

23 kommentarer:

  1. Kanske låter lite larvigt, men jag är helt förstörd! Försökte, för Anne, jämföra det med att någon brutit sig in hos oss, snott hennes två Helmer med alla nagellack och som salt i såren lämnat en video som visar hur tjuvarna långsamt och metodiskt häller ut ALLA nagellack!

    Mvh
    Sambon

    SvaraRadera
  2. Jag är nu faktiskt sugen på alla lacken (utom det spräckliga).

    SvaraRadera
  3. Hahaha... bra jämförelse. ;D
    Jag gillar alla dessa lack... men blev nog mest förtjust i Last Friday Night.

    SvaraRadera
  4. Åh! Jag vill absolut ha Not like the Movies och Teenage Dream. Gillade även Last Friday Night när du använt det till layering, tycker det gjorde sig väldigt mycket bättre så.

    SvaraRadera
  5. Er Not Like The Movies lik Zoya - Ki?

    God bedring till samboen, hans kommentarer er uppskattade :D

    SvaraRadera
  6. Hej!

    Vad använder du för underlack om du använder något?
    Mina naglar börjar bli missfärgade och jag tror det beror på att jag inte använder underlack.

    MVH
    Tesa

    SvaraRadera
  7. Oooh thanks for the swatches, the glitter are much more sheer than I thought they'd be.

    SvaraRadera
  8. Jag kan tänka mig glittren faktiskt, de var fina. Och så Movie-lacket då. Inte så tokigt...

    SvaraRadera
  9. De två glitterlacken var klart över min förväntan, riktigt vackra. Jag trodde detta var en kollektion jag skulle hoppa över, men nej, det blir nog inte så... :-)

    SvaraRadera
  10. Fina! Jag vill nog ha de två glittriga och not like the movies :D

    SvaraRadera
  11. Sambon: Jag tror inte att jag är ensam om att kunna sätta mig in i hur hemsk DEN situationen skulle vara. :-)

    Sarah: Vad kul!

    Living in a bubble: Ja, jag gillar också Last Friday Night. Har inte heller något blått glitterlack som påminner om det sen tidigare.

    Makeupoholic: Jag tror att LFN skulle ha gjort sig ännu bättre mot ett mörkare blått lack.

    Hilde: Nej, jag tycker inte det. Ki är betydligt mer lila och mörkare. Man behöver definitivt båda två. :-)

    Tesa: Gosh, jag är nog inte rätt person att ge dig råd i den här frågan. Jag använder alltid baslack, men har just nu världens mest missfärgade naglar. :-)

    Freshie: I know! I think Teenage Dreams works on it's own, but most people would probably prefer LFN layered over something else.

    Sminkan: Tre av fem - det var inte dåligt. Misstänkte att du skulle gilla Movie-lacket, men var lite osäker på vad du skulle tycka om de andra. :-)

    Nailsbynoir: Ja, nästan alla kollektioner har till slut något man vill ha. Tyvärr. :-)

    Annie: Visst är de!

    SvaraRadera
  12. Not Like The Movies ser riktigt fint ut!

    SvaraRadera
  13. Amen näe, fyy vad tråkiga lack! Katy Perry, kvinnan med blått hår som flöt naken på ett rosa moln, och så gör hon en så här trist kollektion?
    Är väl bara Not Like The Movies som är någorlunda snyggt.

    SvaraRadera
  14. Jag har lite svårt för det sista spräckliga lacket, det ser inte fräsht ut vilket jag tycker är den största anledningen till att jag lackar mina naglar!
    Annars var OPI Last Friday Night en riktig kanon! Känns vintrigt och lagom 'kyligt' nu när vintern är här på riktigt ;-)

    SvaraRadera
  15. Hade förväntat mig mer att glitterlacken, de är fina men ja inte så fantastiska som jag hade önskat.
    Not like the movies verkar vara rikigt fin så det kanske blir den då.

    SvaraRadera
  16. Den sista Not like the movies varr väldigt vacker kommer lätt att bli en från TD!

    SvaraRadera
  17. Roxcat: Instämmer! :-)

    Saintbella: Då slipper du öppna upp plånboken då! :-)

    Evelina: Jag tycker crackle-lacken är lite roliga, men man tröttnar snabbt.

    Lina: Not Like The Movies verkar vara det lack de flesta går igång på. :-)

    Emma: Kul!

    Emma: Jag har inte köpt dem utan fått dem i ett pressutskick. De kommer att finnas i butik i slutet av januari.

    SvaraRadera
  18. Jag tycker det ser ut som om Opis krackellack inte följer penseln lika mycket som Isadoras gör. Blir lite mer oförutsägbart då. Fast visserligen, det är svårt att säga efter att bara ha sett två naglar var och jag är ju redn något besviken på Isadoras variant.

    SvaraRadera
  19. Vad kul att se dessa på! Jag är lite sugen på Not Like The Movies, men kan inte tänka mig att betala svenskt pris för det...

    SvaraRadera
  20. Jag tycker att OPI's lack ger lite bättre "cracks" alltså den blir mer ojämn men jämn eftersom att naglarnas mönster ser ungefär lika dana ut. Medan isadoras är mer längs penseldragen och ger inte samma jämna "crack".

    SvaraRadera
  21. Sv: Det önskar jag att jag slapp ändå :P Avundas er som får pressutskicken såååå mycket!

    SvaraRadera
  22. har isadoras lack på mig nu, och krackeleringen är väldigt olika. Allt beror på hur mycket lack man tar och hur många drag man tar med penseln. Har en tuggummirosa lack från Jane Hellen under och jag tycker det är skitsnyggt!!

    SvaraRadera

Kommentera gärna!