måndag 8 november 2010

E.l.f Desert Haze

I september fick jag ett pressutskick med ett par lack från E.l.f. Det här är Desert Haze, ett sandfärgat krämlack.


Jag är faktiskt väldigt förtjust i den här typen av färger och kan sällan motstå att köpa liknande lack när jag ser dem.

Formulan var något tunn, men ändå lätt att lacka med. Det behövdes tre lager för att det skulle täcka helt och på nära håll ser det pyttelite strimmigt ut.

Penseln var faktiskt överraskande trevlig att jobba med, jag brukar inte förvänta mig särskilt mycket av penseln när det gäller budgetlack, men den här är faktiskt inte alls dum. Lagom styv och en bra längd.

Mitt betyg: 3/5

Sambons kommentar:
"Det ser ut som rökarhänder. Fruktansvärt."

Jag har tidigare läst lite olika åsikter om E.l.f:s lack, vissa har gillat dem medan andra har blivit besvikna. Jag har ingen anledning att klaga än så länge.

Lacken är otroligt billiga, de kostar bara 18,30 kr i deras webbshop.

Har ni testat några lack från E.l.f? Dela gärna med er av era erfarenheter!

English: Desert Haze is the first E.l.f polish I've tried and I like it. It's a sandy beige with a few drops of grey mixed into it. The formula was a wee bit thin, but still easy to apply. I'm wearing three coats in the pictures.

11 kommentarer:

  1. Jag har gillat dom flesta av deras lack förutom Mod Mauve vars färg var helt fel i jämförelse med hur den såg ut på hemsidan. Inget Mod och inget Mauve över den alls så jag gav bort den, annars gillar jag deras lack :) Speciellt Royal Purple.

    SvaraRadera
  2. Jag har tre stycken av deras lack; gum pink, smoky brown och pearl, är helt nöjd med alla :) Dom behöver också 3 lager för heltäckning, men dom går så bra att applicera så det gör inget :) Dock känner jag att färgerna på deras sida inte stämmer så bra alla gånger, så man bör kika på lite swatches på nätet för att få en bättre bild av hur dom egentligen ser ut.

    SvaraRadera
  3. Jag har inte testat än, men nu blir jag lite sugen =)

    SvaraRadera
  4. Hehe, din sambos kommentar är helskön! Jag håller faktiskt med honom, jag har svårt för sandfärgade lack.

    SvaraRadera
  5. Jag har inte testat an, men jag gillar sandfarget!

    SvaraRadera
  6. Jag gillar också den här typen av färg. inte illa för under en tjuga...

    SvaraRadera
  7. Jag har ett tjusigt lack i färgen smoky brown från elf, en mörkare kusin til dezert haze. Gillar det jättemycket, men det håller inte särskilt länge - vilket inget lack gör på mig, ska påpekas.

    SvaraRadera
  8. Honi: Ja, det där med färger på webbshoppar tycker jag är ett vanligt problem. Swatches är för det mesta bättre, även om de inte heller stämmer till hundra procent.

    Maria: Det låter som du har bra erfarenheter. Jag låter mig inte heller skrämmas av att ett lack behöver tre lager, det tycker jag är helt acceptabelt.

    Kerstin: De är ju billiga så det är bara att beställa. :-)

    Nageldraken: Jag tycker sandfärgade lack känns mer spännande än de så populära taupe-lacken. :-)

    Aurora's nails: Jag med! :-)

    Sminkan: Nej, det är verkligen helt otroligt billigt. Det blir nog en beställning snart.

    Fluff: Hållbarheten känns oftast inte så viktig för mig som byter lack så pass ofta. Håller det i en dag är jag nöjd. :-)

    SvaraRadera
  9. 18,30 måste väl vara något av det billigaste man kan komma undan per lack, oavsett om man köper amerikanska märken eller ej? :D

    SvaraRadera
  10. Maria: Ja, det måste det nog! Det är ju t.o.m billigare än Depend. :-)

    SvaraRadera
  11. Har prøvd 3 elf-lakkar. Har sjølv heller ingen grunn til å klage på dei.

    Har også skrive om denne lakken her: vakkerlakk.wordpress.com/2010/07/21/notd-natural-glam-med-neglelakk-fra-elf/ (fjerna http:// så kommentaren ikkje havner i spam)

    Er eit par innlegg til i bloggen om elf-lakkar.

    SvaraRadera

Kommentera gärna!