söndag 7 november 2010

Snowcrystal Military Green

Det här är andra gången jag bär Military Green från Snowcrystal, men första gången hade jag inte någon möjlighet att ta några bilder. Military Green släpptes med höst/vinter-kollektionen och är ett mörkgrönt krämlack. Det är dock inte så mörkt att det ser svart ut, utan man ser tydligt att det är grönt.

Tyvärr blev bilderna riktigt dåliga, men jag lägger upp dem ändå.



Jag hade lite bråttom när jag lackade och lät inte lagren torka emellan så tyvärr bubblade det sig lite. Jag har två lager lack på bilderna.

Formulan är annars trevlig att jobba med, den är varken för tjock eller för tunn.

Jag tycker mycket om den här nyansen, även om det finns många liknande lack där ute.

Mitt betyg: 4/5

Sambons kommentar: "Jag tycker det är sådär, det är inte riktigt min färg."

English: First of all, sorry for the lousy pictures. This is Military Green from the swedish brand Snowcrystal. It's a dark green creme, but not so dark it looks black. I got some bubbles, but I think that's because I applied the second coat before the first one had dried. I really like this shade of green, although I know there are some similar shades out there.

10 kommentarer:

  1. Helt ok, men inget jag skulle köpa...

    SvaraRadera
  2. Det är verkligen snyggt! Borde också skaffa just det lacket för det skulle platsa fint i samlingarna. ;D

    SvaraRadera
  3. Emla82: Nej, alla lack kan ju inte falla en i smaken. :-)

    Sminkan: Ja, det är absolut värt att äga.

    SvaraRadera
  4. Ser fint ut! Min flaska är faktiskt fortfarande otestad, jag har lite "köbildning" här hemma ;-)

    SvaraRadera
  5. This looks really beautiful! Like a dusty dark green. I love it.

    SvaraRadera
  6. Rätt snyggt och coolt. men det är klart, snygga gröna lack börjar ju kännas som vardagsmat...

    SvaraRadera
  7. Jättesnyggt! Jag har nog kanske inte exakt den gröna nyansen, så jag tror jag måste skriva upp det på önskelistan för att det var så snyggt! :-)

    SvaraRadera
  8. Makeupoholic: Det där med köbildning är jag väl bekant med! Min låda med otestade lack är knökfull för tillfället. :-)

    Kerstin: Tack!

    Varnish Vixen: Thanks, I really like it!

    Emma P: Visst är det så, det råder ju knappast brist på gröna lack numera.

    Nageldraken: Det tycker jag att du ska göra. :-)

    Sanna: Tack!

    SvaraRadera

Kommentera gärna!