söndag 28 november 2010

Nfu-Oh 60

I dag bär jag Nfu-Oh 60, ett alldeles underbart svart lack med flakes som skiftar mellan orange och grönt.

Den svarta basen är rätt skir, antagligen för att flakesen ska kunna lysa igenom. Det gör att man behöver ganska många lager för att det ska bli opakt. Jag har fyra på bilden. För att slippa lacka så många lager kan man använda ett svart lack som grund, men det gjorde som sagt inte jag.

Formulan var tyvärr rätt vidrig. Vattnig och extremt rinnig. Jag fick göra om en nagel helt eftersom hela fingertoppen mer eller mindre dränktes i lack. Här gäller det att se till att man inte har för mycket lack på penseln när man börjar.

Trots den trista formulan är jag glad att jag har det här. Det är så extremt vackert och unikt.

Mitt betyg: 3/5

Sambons kommentar: "Det ser lite djuriskt ut så där. Jag tycker det är jättehäftigt."

English: Nfu-Oh 60 is a sheer black base packed with flakes that flickers in orange and green. You need four coats to make it opaque and the application is a PITA. This polish is extremely watery and runny. You have to watch out for flooded nails and make sure you don't have to much polish on the brush. Despite that, this is an amazing polish. So pretty and unique.

12 kommentarer:

  1. Det där lacket är så häftigt!

    SvaraRadera
  2. Det där var läckert! Låter smart att grunda med ett svart först, för att slippa köra så många lager.

    SvaraRadera
  3. Djuriskt var en otroligt bra beskrivning. :D Like it a lot! Har också den i samlingen men än har jag inte fått tummen ur att prova. Jag ska nog grunda med ett svart lack, som du säger, för fyra lager är ju inte kul.

    SvaraRadera
  4. Ooh tack för inspirationen! Har alldeles pajat min manikyr och tänkte just sätta mig nu när adventsgästerna gått och fixa naglarna men var alldeles tom på idéer-men flakes! Självklart!

    SvaraRadera
  5. Tråkigt med trist formula, men snyggt. Vill man ha ett liknande alternativ kan man köra Nubar 2010 över ett svart lack, det ser nästan likadant ut.

    SvaraRadera
  6. Djuriskt? Ja, kanske det... Som en juvelgnistrande boa constrictor kanske? :D
    Jag använder aldrig mina Nfu Oh flakes, eller alla fall sällan. Borde kanske plocka fram ett av dem och ge Jade Dragon en extra touch...

    SvaraRadera
  7. SV: Ja, det är verkligen sommarfärger... Jag har alltid tyckt att "äh, vad spelar det för roll om det är neonnaglar på vintern?" men jag börjar förstå skillnaden, och grejen med, sommarlack och vinterlack... :D (Kan dock inte lova att jag kommer hålla särskilt hårt på det! :D)

    SvaraRadera
  8. Synd på rinnigheten, för det är väldigt snyggt!

    SvaraRadera
  9. Vad snyggt.
    Vet du om dom har ett med guld glitter i?

    SvaraRadera
  10. Så fint gillade verligen effekten på flakes:en.

    SvaraRadera

Kommentera gärna!