måndag 1 november 2010

Depend #207

Depend #207 är ett mintgrönt lack med frostfinish. Jag visste redan när jag såg det i flaskan att jag inte skulle gilla det.

Det här är verkligen inte vackert. Formulan var åt det tjockare hållet, men jag behövde ändå tre lager för att det skulle täcka. Det ser tjockt ut på nageln och som ni ser blir det massor av tydliga penseldrag. En annan udda sak är att det ser ut som jag har tipwear fastän bilden är tagen direkt efter att jag hade målat naglarna. Lacket har liksom krympt och dragit ihop sig. Jag har inget topplack på bilderna, så det är inte det som är boven.

Sen passar jag dåligt i den här nyansen, det tar verkligen fram de röda nyanserna i min hud.

Mitt betyg: 1/5

Sambons kommentar: "Vad udda det ser ut. Jäkligt fint."

English: I knew that I'd hate this color on me when I first saw it in the bottle. It's a pale mint green frost. Plenty of brushstroke marks all over. It also shrunk some after I had applied it so it looks like I got tipwear already. The formula was a bit thick, but I still needed three coats to get good coverage. This is just not my cup of tea, I'm afraid.

10 kommentarer:

  1. Uffff.... Nei, det var tråkigt!

    SvaraRadera
  2. Har ett liknande lack (kommer dock inte ihåg vilket märke) och gillar inte alls det. Så tråkigt färg, isigt och fult på nåt sätt...

    SvaraRadera
  3. Jag är böjd att hålla med dig! Trindlacket nedanför är mycket snyggare =)

    SvaraRadera
  4. Solveig: Ja, det är verkligen inte fint.

    Aila: Isigt var en bra beskrivning på det här lacket.

    Kerstin: Visst är det! :-)

    SvaraRadera
  5. Jag har hållit i detta lack i butiken några gånger och tyckt att det sett intressant ut. Men tack, nu kan jag spara pengarna till något annat...

    SvaraRadera
  6. Bortsett från penseldragsmärkena är det inte så farligt... :D

    SvaraRadera
  7. Jag tror jag har köpt detta faktiskt. Jag gillar färgen i alla fall.

    SvaraRadera
  8. Nailsbynoir: Det gör du rätt i, tycker jag.

    Sminkan: Haha, jag gillar verkligen inte färgen.

    Sarah: Bra att du är nöjd i alla fall. :-)

    SvaraRadera
  9. Jag tycker att det är snyggt, men det gör sig kanske bättre på sommaren. När man har lite färg på händerna! :)

    SvaraRadera
  10. Eg liker denne neglelakken :) Fin farge!

    SvaraRadera

Kommentera gärna!