onsdag 1 december 2010

Beautiful blogger

Snälla Veronica på Beautyplace och Emma på Past, Present, Future har gett mig en Beautiful Blogger award! Tack! Jag blir löjligt glad när jag läser snälla ord om min lilla blogg.

Reglerna för denna award är som följer:
- Som vinnare ska du kopiera in bilden i din blogg, för att visa att du har fått den.
- Tacka och länka tillbaka till den du fick priset av.
- Ge priset till 7 andra bloggsystrar/bröder och länka till dem.
- Skriva 7 intressanta saker om dig själv.

Jag nominerar:

Sminkan. Min favorit i "bloggosfären". Hon visar supertjusiga manikyrer och sminkningar som jag själv inte har skills nog att greja. Och så verkar hon vara en klok och hjärtegod människa.

Alizarine Claws. Snabb med att visa upp nyheter som får mig att salivera bakom datorn. Och så är jag avis på hennes fina naglar.

Nails by Bellan. En nagelblogg jag upptäckte rätt så nyligen och som förtjänar att lyftas fram. Hon uppdaterar ofta och visar fina bilder.

Kajalpennan.
Här vankas det finfina manikyrer. Jag uppfattar Kajalpennan som en väldigit rak person - vilket jag gillar.

Lillasysters naglar. Jag är själv inte så pysslig av mig och orkar därför sällan (aldrig) ge mig på nail art. Men här får jag mitt lystmäte tillgodosett.

Skimmerskuggan. Kerstin visar både vackra sminkningar och fina lack. Och så verkar hon vara en genomgod tjej!

Katta Kvack. Jag började följa Katta på Bjooti för länge sen och blev ledsen när hon lade ner Bjooti. Men nu är jag minst lika förtjust i hennes personliga blogg Katta Kvack.

Jag vet inte om det här är sju intressanta saker om mig själv, men det är i alla fall sju fakta.

1. Jag älskar skräp-tv. Jag tittar väldigt lite på tv. Men när det vankas program som "Jersey Shore" och "The Real Housewives of New Jersey" så finns det inget i världen som får stå i vägen.

2. Jag blir galen när jag har pms. På riktigt alltså. I normala fall är jag en väldigt sansad och glad person. Stabil. Men när jag har pms förvandlas jag till en mentalpatient. En dammtuss får mig att låsa in mig på toaletten och gråta, minsta lilla kritik får mig att bryta ihop och jag blir helt enkelt jävligt jobbig att leva med. Sambon borde få en tapperhetsmedalj.

3. Jag ljuger ihop statistik för att vinna diskussioner. Det här råkade jag avslöja för sambon så nu vinner jag inte längre några diskussioner. Men förut så brukade jag dra till med saker som "ja, men studier visar ju att åtta av tio xx har xx" med tvärsäker min, varpå han fick erkänna sig slagen. Men som sagt, det funkar inte längre. Haha!

4. Jag läser åtminstone en bok i veckan. Några av mina favoritförfattare är Joyce Carol Oates, Selma Lagerlöf (stod i hörnet Kungsgatan/Sveavägen när jag läste ut Kejsarn av Portugallien, jag grät floder), Marisha Pessl (som iofs bara skrivit en bok, men vilken bok!) och Hjalmar Söderberg.

5. Jag är galen i julen. Jag älskar allt som har med julen att göra. Lussebullsbaket, att göra eget julgodis, köpa julklappar och slå in dem, mysa på uppesittarkvällen, klä julgranen med alldeles för mycket pynt och sen mysa hela julhelgen. Hela min familj är så här och det är helt klart min mammas förtjänst. Hon är grym på att göra jul.

6. Jag är fruktansvärt oatletisk. Som barn testade jag sjukt många sporter, men jag var lika dålig på allihopa. Sämst var jag nog på friidrott. Jag sprang långsammast, var sämst på kula och träffade knappt sandlådan när vi hoppade längd. Men det har faktiskt aldrig gjort mig något. Min sambo är dock lite oroad över min brist på idrottsliga gener eftersom han gärna ser att något av våra framtida barn blir hockeyproffs.

7. Jag drömmer om att resa mer. Bästa resan hittills var när jag, sambon och syrran bilade San Fransisco - Santa Barbara - L.A - Las Vegas. Sen flög vi till Chicago och avslutade i New York. Det var för två år sen. Jag vill göra fler sådana resor!

11 kommentarer:

  1. Tack! Du är världens bästa Anne! :D

    SvaraRadera
  2. Anne, du är underbar! Så glad jag blev! TACK sötnos!

    SvaraRadera
  3. "Hockeyproffs"? Aldrig i livet! De är överlag rätt begränsade...tankemässigt. Hade dock hoppats på nån lagidrott under uppväxten, men det ser ju inte lovande ut som sagt.

    /Sambon

    SvaraRadera
  4. Sådan typ av pms brukade jag också ha, tills jag började med mini-piller.

    SvaraRadera
  5. Det är så roligt att läsa sådant här. :) Galen i julen här också!!! *viftar febrilt med båda händerna*

    SvaraRadera
  6. Tack söta du!! Det här med pms:en känner jag mig dessvärre igen mig i. Hu! Väldigt roligt med statistiken, det har nog hänt att jag också dragit till med lite påhittade siffror i någon hetsig debatt här hemma =)

    SvaraRadera
  7. Hahaha, åh vad underbart med statistik-påhittandet. Jag log stort när jag läste det och vad härligt att du kan bjuda på det.

    En av de bästa resorna i mitt liv är också i USA, jag och fästmannen var där i maj tidigare i år. Vi var en vecka i LA, åkte vidare till Las Vegas, sedan till San Fransisco och tillbaks till LA igen. Nästa år blir det Miami, på vår bröllopsresa!

    SvaraRadera
  8. Sara: Tack!

    Sminkan: Varsågod, världens bästa sminka! :-)

    Lillasysters naglar: Det var så lite, jag tycker du är jätteduktig!

    Sambon: Aha, då hade jag missförstått. Men man kan väl spela lagsporter även om man inte är jättebra på dem? :-)

    Sarah: Skönt att du hittat en lösning!

    Pamsan: Härligt med fler julgalningar! I dag ska det bakas lussebullar. :-)

    Kerstin: Det kanske är vanligare än man tror att folk drar till med påhittad statistik? :-)

    Veronica: Det låter som en underbar resa! Jag är så sugen på att göra något liknande igen. :-)

    Lillasyster: Kul, måste fundera på vad jag ska hitta på!

    SvaraRadera
  9. Awwe, tack! <3 Men snabb vet jag inte.. :)

    SvaraRadera

Kommentera gärna!