tisdag 23 november 2010

Zoya Tiffany

Färgen på Zoya Tiffany är lite svårdefinierad, tycker jag. Det är liksom persikorosa, ungefär. Fint, men kanske inte riktigt "jag".

Foil-finishen är hur tjusig som helst och det går finfint att lacka med. Enda nackdelen är att det är lite skirt. Efter tre lager kan man fortfarande se lite VNL.

Mitt betyg: 3/5

Sambons kommentar: "Den är fin, men ytan ser inte helt slät ut."

English: Zoya Tiffany is a sort of peachy pink foil. Pretty, but it doesn't really feel like my cup of tea. The formula was nice, but it's definitely on the sheer side. After three coats I still have VNL.

6 kommentarer:

  1. Åh, det här är helt klart en jessan-färg! Jag blev helt kär :-)

    SvaraRadera
  2. Åh vilken mysig färg! Började följa din blogg nyligen och blir mer och mer sugen på nya lack :) Länkar dig från mig så alla som läser mig kan hitta hit!

    SvaraRadera
  3. Så himla romantiskt! Jag älskar guldskimret.

    SvaraRadera
  4. Jag har lite svårt att bestämma mig, så jag blir sugen att prova det bara för att få bilda mig en egen uppfattning.

    SvaraRadera
  5. makeupoholic: Kul att du gillade det! :-)

    Kitty: Kul att bloggen väcker köplust! Och tack för länkningen! :-)

    Viola: Ja, det är verkligen romantiskt och feminint! :-)

    Nailsbynoir: Det här är inte ett måste-lack för mig, men så är jag ju inte helt hundra procent såld på färgen. Hoppas att du blir nöjd om du slår till!

    SvaraRadera
  6. Jag älskade det när jag bar det. Alla de Zoya-lacken i den kollektionen var makalösa tycker jag!

    SvaraRadera

Kommentera gärna!