lördag 20 november 2010

Mavala Los Angeles

Mavala Los Angeles är ett gultonat (tror jag åtminstone) rött jellylack. Det innebär att det inte blir riktigt opakt (om man inte grundar med t.ex ett vitt eller nudetonat lack under) utan man får acceptera lite VNL.

Jag har inget emot att man ser lite VNL och glansen är hur härlig som helst. Det är ett fint lack, men inte speciellt på något sätt. Det är inte riktigt så tomatrött som det ser ut att vara på bilderna, utan något mörkare.

Formulan var lite åt det tunna hållet, men ändå lätt att kontrollera på nageln. Jag har tre lager på bilderna.

Mitt betyg: 3/5

Sambons kommentar: "Det är rött."

English: Mavala Los Angeles is a yellowbased red jelly. That means I still have VNL after three coats, but I don't really mind that. The color is nice, but nothing special. The formula was a little on the thin side, but still easy to control on the nail.

10 kommentarer:

  1. Har kommit på att jag verkligen gillar jellylack. Tycker det är superläckert, speciellt röda jellylack. :)

    SvaraRadera
  2. Fin färg, men jag tror att det finns bättre röda lack "out there" om man vill ha full täckning.

    SvaraRadera
  3. Oh härlig timing, stod just och höll i detta igår och velade lite... men det blir nog nåt annat, är ute efter ett riktigt tomatrött. Har du några tips?

    SvaraRadera
  4. Snyggt! Jag gillar jelly-finishen!

    SvaraRadera
  5. Pamsan: Ja, jag gillar också jelly. Gillar glansen och att de lite "saftiga" ut. :-)

    Makeupoholic: Ja, det finns det absolut. Det här lacket sticker inte ut på något sätt.

    Lacky: Hm. Jag tro4r faktiskt inte att jag har något perfekt tomatrött lack. Skulle själv gärna lägga vantarna på ett fint lack i den färgen. :-)

    Kerstin: Jag med!

    SvaraRadera
  6. "Det är rött!" :D

    Det ser bra ut på dig. En lite 70-talsröd tycker jag. Rustik.

    SvaraRadera
  7. En riktigt röd färg är aldrig fel, och inte att få en bloggaward heller :)

    SvaraRadera
  8. Haha sambon. Stating the obvious. Klockren som alltid!

    Gillar lacket! Snyggt på dig.

    SvaraRadera
  9. otroligt snygg röd. passar dig såklart.

    SvaraRadera
  10. mavala nagellack tycker jag att an ser "dragen" jätte mycket, får du aldrig det problemet?

    SvaraRadera

Kommentera gärna!