söndag 1 maj 2011

China Glaze 108 Degrees

China Glaze 108 Degrees är en karamellrosa jelly med glass fleck-skimmer i rosa och lila. Hur vacker som helst, även om den inte känns särskilt unik. Jag är glad att jag har köpt den.

Formulan var helt perfekt, ganska tunn och väldigt lätt att kontrollera på nageln. Om man har korta naglar så räcker nog två lager, men jag hade yttepytte VNL och körde på ett tredje lager.

För er som undrar om 108 Degrees är väldigt lik Ahoy från Anchors Away-kollektionen så kan jag tipsa om att AllYouDesire har gjort en jämförelse - och nej, de är inte dupes.

Mitt betyg: 4/5

Sambons kommentar: "Fantastiskt! Man vill nästan ta en tugga av dina händer."

English: China Glaze 108 Degrees is a gorgeous fuchsia jelly with glass fleck shimmer. So pretty. but perhaps not so unique. The formula was terrific, really easy to apply. If you have short nails you probably only need two coats. I still had some VNL though so I added a third coat.

10 kommentarer:

  1. Det här är så häftigt med sin lila flash! Jättefint

    SvaraRadera
  2. Så fint! Det ska skrivas upp på inköpslistan =)

    SvaraRadera
  3. Det är fint, jag övervägde att beställa det. Men sen fick jag för mig att det är ganska likt "Let me entertain you", så jag hoppade:)

    SvaraRadera
  4. That's a lovely colour. I gave you an award on my blog.

    SvaraRadera
  5. Linn: Ja, den är verkligen tjusig!

    Cactus: Ja, det är fint!

    Makeupoholic: Eller hur!

    Roxcat: Det tycker jag att det är värt!

    Sara B: Färgen kan nog vara rätt lika, men jag tror finishen skiljer sig åt.

    Charlotte: Thank you so much! :-)

    SvaraRadera
  6. Det där ser gottigt ut. Får för mig att jag har ett liknande lack men det är inte helt säkert. Får gräva runt i samlingen och kolla. Åh. är så sugen på att köpa hem denna kollektionen.

    SvaraRadera
  7. Underbart vackert! Vilken tur att jag har beställt det.

    SvaraRadera
  8. Jag ska prova det där ikväll! :D

    SvaraRadera

Kommentera gärna!