lördag 25 april 2015

Nyheter från OPI

I onsdags var jag på bloggträff där bland annat sommarnyheter från OPI presenterades.

OPI släpper ju varje år en Brights-kollektion till sommaren. Oftast handlar det om färgstarka lack, så även i år. Kollektionen består av sex lack.



En fin kollektion tycker jag! Mina förhandsfavoriter är My Car Has Navy-gation, I Sea You Wear OPI och effektlacket On Pinks & Needles. Brights-kollektionen släpps i Sverige i slutet av maj.

En annan nyhet som presenterades var att samarbetet med Coca-cola fortsätter och i juli släpps två nya färger. Coca-colas originalflaska. den kurviga glasflaskan med loggan inpräntad i glaset, firar 100 år i år så båda färgerna är en hyllning till den.

Jag förstår inte varför man väljer att släppa ett till silverfoil i samma kollektion, man släppte ju Turn On the Haute Light förra sommaren? Det känns lite fantasilöst måste jag säga. Visions Of Georgia Green syftar på originalflaskans ljusgröna färg, som kallas just för Georgia Green. Jag är såklart mest pepp på den.

Vad tycker ni om de här lacken? Något som lockar?

A few days ago I attended a blog meeting where OPI presented the new Brights collection and two new colors for the Coca-cola collection that was released last summer.

12 kommentarer:

  1. I Sea You Wear OPI och On Pinks & Needles är ju kärlek vid första ögonkastet! ♥

    SvaraRadera
  2. Ingent unikt, men fina färger ändå. :-)

    SvaraRadera
  3. Känner ett visst begär efter den gröna cola-lacket, annars blev jag inte värst ha-galen. Tackålov!

    SvaraRadera
  4. Fina lack, men helskumt att de väljer ett silverfoil igen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men visst är det! Fattar ingenting. Tycker det har funnits ett silverfoil i nästan varje kollektion senaste året.

      Radera
  5. Mitten raden ser inte helt fel ut :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag misstänker att The Berry Thought Of You inte är min kopp te, är inte så mycket för bärfärger, men vi får se när jag testat det. :-)

      Radera
  6. De ser jättefina ut! Men OPI verkar verkligen ha dille på silverfoils nu, inte så jättespännande. De övriga lacken gillar jag dock :)

    SvaraRadera

Kommentera gärna!