torsdag 2 april 2015

Faby Made In the USA

Nej, det snöar utanför! Orkar inte! Vill inte! Men yay - jag jobbar bara fram till lunch, sen är jag ledig i fyra dagar! Efter jobbet blir det lunch och sen pedikyr med en fin vän - härligt!

I dag tänkte jag visa det andra lacket från Faby som jag fick hem för en tid sen. Made In the USA består av glitter i silver, blått och rosarött i en ofärgad bas. Jag lade två  lager ovanpå ett rosa krämlack.




 Jag tycker det här blev en söt manikyr. Glitterutdelningen per lager är ganska sparsam, jag hade nog föredragit om varje lager gett lite mer glitter, då hade jag kunnat stanna vid ett lager. Men i övrigt är det väldigt trevligt att lacka med. Formulan är inte tjock som många glitterlack är och det är lätt att sprida ut glittren jämnt över nageln.

Mitt betyg: 4/5

Faby säljs på vissa utvalda Ica Maxi och kostar 119 kr/15 ml.

Faby Made In the USA consists of silver, blue and reddish pink glitter in a clear base. I put two coats on top of a pink creme and think it turned out pretty cute. The formula was really nice, it's not too thick like many other glitter toppers and it's easy to distribute the glitter evenly onto the nails.

13 kommentarer:

  1. Så sött det blev, förstår att du hade velat haft mer glitter per lager, det kan jag hålla med om, men annars riktigt fint. :-)

    SvaraRadera
  2. Ja helt klart en söt manikyr! :)

    SvaraRadera
  3. Sne - uf, forstår du ikke orker mere. Her er det koldt om natten, men i går var fantastisk og solen skinner også nu :)
    Det er en virkelig sød mani - så girly og sød :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas att värmen snart är tillbaka! :-)

      Radera
  4. Hann precis tänka "Söt manikyr" när jag läsare att du skrivit precis så.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja, det finns nog inte så många andra sätt att beskriva den på. :-)

      Radera
  5. Så sött, lacken gjorde sej väldigt bra tillsammans

    SvaraRadera
  6. Vilken söt och pigg påskmanikyr! Så skönt med långledigt:)

    SvaraRadera
  7. Ja det kändes piggt, men det är mer för småtjejer tycker jag.
    / Maria

    SvaraRadera

Kommentera gärna!