torsdag 1 juli 2010

Helmer har fått lite nya lack

Jag vet att jag bloggat dåligt den här veckan, men jag har haft fullt upp och helt enkelt inte hunnit. Dessutom har jag varit trött som en gnu, men hoppas att energin är tillbaka till helgen.

Jag har i alla fall fått två nya lackleveranser i veckan, först ett paket från Head2Toebeauty.com och sen ett paket från Nailmail.se.

Från Head2Toe:

Från vänster: Essie Knockout Pout, Essie Pretty Edgy, CND Copper Chrome och en ny Orly Bonder (baslack).

Jag trodde att Knockout Pout skulle vara lite mer neonig, men kanske blir det skrikigare på nageln. Scrangie fick ju en väldigt lustig flaska där färgen i flaskan inte alls stämde överens med färgen det blev på nageln. På bilderna hos Nailspotting ser den också väldigt lysande ut.

Från Nailmail.se:
Från vänster: Del Sol Heartbreaker, Del Sol Island Fever, Del Sol, Day Dreamer, Barielle June Bug, Barielle Myrza's Meadow.

Del Sol-lacken ska ändra färg beroende på om man befinner sig i skugga eller solljus, ska bli spännande att testa dem!

13 kommentarer:

  1. Jag fick mina del sol samt June bug häromdagen. Det är otroligt att se hur lacken faktiskt ändrar färg! Jag trodde inte att det skulle bli sån skillnad. Och lacken är bra också! SÅ detta var ett kap enligt mig.

    SvaraRadera
  2. Men gud, alla får ju sina nailmail-lack innan mig. Ofta i alla fall. Buhu. :(

    Annan fråga: tycker du att jag har snott från din blogg genom att ibland ha liknande bilder som du? Dvs att du brukar ha 3 bilder på dina notds: först med flaskan, sedan en bild på bara handen där fingrarna är böjda och sist på hela handen. Jag varierar mig lite mellan vilka typer av bilder jag har, men en gång (just en gång du kommenterade också) hade jag i princip samma bilder som du. Jag fick nyss skit från en som tyckte att jag var en dålig människa för att jag "snodde" en lista från hennes blogg (jag trodde inte att det var en lista hon hade hittat på själv, så jag trodde inte hon skulle reagera så starkt) och jag ville bara kolla så att du inte blev lika upprörd. Som sagt så har jag olika typer av bilder hela tiden och just den gången blev det liknande som du har. Men det var första och sista gången du kommenterade, så jag blev rädd att du kanske gjorde det som någon slags pik.

    SvaraRadera
  3. Del sol-lacken verkar coola! Som Essie-fan är jag jag naturligtvis extra nyfiken på just Essielacken =)

    SvaraRadera
  4. Åh, du har fått naimail!!! Hoppas att mina kommer imorgon så att erik kan ta med dem till kalmar åt mig... Är sjukt nyfiken på dem.

    SvaraRadera
  5. Mina bilder av Knockout Pout är kanske liiite för knalliga, den är väldigt svårfotograferad :) Oh, jag är så sugen på Bariellelacken, men har nog lite köpstopp :(

    SvaraRadera
  6. Veronica: Jag hoppas att det blir sol i helgen, då ska jag testa Del Sol-lacken, de verkar så coola! :-)

    Sarah: Haha, jag har inte ens lagt märke till att vi skulle ha liknande bilder. Först och främst är ju sättet jag fotar mina naglar på föga originellt, sen tycker jag inte heller att man kan lägga beslag på några "nagelposer" och mena att andra som fotar på liknande sätt har snott idén. Så många olika sätt att fotografera naglar på finns det ju inte. Du tar fina bilder, det är det enda jag har lagt märke till. :-)

    Kerstin: Jag har nyss lackat om till Knockout Pout, lägger upp bilder och en recension imorgon! :-)

    Emma P: Håller tummarna för att du får dina imorgon, jag blev faktiskt positivt överraskad när jag såg flaskorna. Hade egentligen inte så höga förväntningar på dem. :-)

    Nailspotting: Har lackat om till Knockout Pout nu och kan säga att jag gillar't! :-)

    SvaraRadera
  7. Her var det mye fint! Gleder meg til å se bilder. :)

    SvaraRadera
  8. Knockout Pout ser jätte läckert ut, men sen har jag redan massor med såna lack från tidigare så behöver kanppast fler... June Bug ser fint ut det med!

    SvaraRadera
  9. Okej, vad skönt att höra. Jag blev bara så paranoid efter senaste utskällningen!

    SvaraRadera
  10. Del Sol Heartbreaker ser spännande ut!

    SvaraRadera
  11. Solveig: Swatches kommer! :-)

    Clara: Jag är ju ingen rosa tjej så jag har en del luckor att fylla. Knockout Pout fyllde definitivt en sådan. :-)

    Sarah: :-)

    Monica: Ja, jag tror också på den!

    SvaraRadera
  12. Jag är väldigt nyfiken på Essie´s hela sommar kollektion :)

    SvaraRadera
  13. jag har fått mina del sol också,och visst är det häftigt att de kan ändra färg,ska bli kul o se vad du tycker om dem!!!

    SvaraRadera

Kommentera gärna!