torsdag 15 juli 2010

OPI Brights Power

Vilken härlig dag det har varit! Jag har solat och badat och nu på eftermiddagen har jag dessutom städat hela lägenheten. Lovely!

På naglarna har jag OPI Brights Power som jag fick i ett byte med Lipglossbitch för en mindre evighet sen.

Brights Power släpptes med Mod About Brights-kollektionen våren 2008. Det är ett orange jellylack som passar perfekt nu på sommaren.

Formulan var faktiskt lite knepig. Den var tunn och väldigt rinnig vilket gjorde den svår att kontrollera på nageln. Efter tre lager har jag fortfarande VNL, men så är det ju ofta med jellylack.

Mitt betyg: 4/5

Sambons kommentar: "Det är jättefint. Åtminstone om man jämför med det förra fiaskot."

English: OPI Brights Power was released with the Mod About Brights collection in 2008. It's a very nice orange jelly. Very summer appropriate. The formula was a bit tricky though. It was thin and runny which made it hard to control. This is three coats.

13 kommentarer:

  1. supernice! allt är förlåtet :)

    SvaraRadera
  2. Allvarligt, är det inte något med OPI och färger som stöter i orange? De har alla VNL oavsett hur många lager man målar... Jag älskar Monsooner or Later, t.ex, i teorn, men måste grunda med et opakt lack för att slippa VNL. Likadant med alla andra av de orangea. Tycker det är himla synd.

    Snygg färg! Väldigt vacker glans också och du har ju väldigt fina händer!

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig färg!

    Vad är egentligen ett jellylack? Jag kan inte mycket om nagellack och skulle uppskatta en liten nagellacksskola.

    SvaraRadera
  4. adk: Visst är den fin?

    Sminkan: Det har jag faktiskt aldrig tänkt på, måste jag erkänna. Jag gick tillbaka i bloggen och kollade hur Flit a Bit tog sig ut, det är det enda jag har bildbevis på, och den var opak efter två lager. Men det kan ju vara ett undantag förstås! :-)

    Sara: Ett jelly-lack påminner om ett vanligt krämlack, men det är skirare, ser liksom lite ut som jelly på nagel, och är högglansiga.

    SvaraRadera
  5. Fasen, vad snyggt det var!

    SvaraRadera
  6. Så snyggt nu på sommaren, gillar verkligen jelly-lack!

    SvaraRadera
  7. Det här är verkligen fint och färgstarkt.

    SvaraRadera
  8. Det var väligt snyggt tycker jag!

    SvaraRadera
  9. japp, den är mkt fin. o de ser bara ut att bli längre o längre...nice! :)

    SvaraRadera
  10. Very pretty orange. You have really pretty nails :)

    http://nailsbeautiqued.blogspot.com

    SvaraRadera
  11. Ohhh så snyggt :) Har ett orange lack från mavala som jag köpt för snart 5 år sedan som jag älskar. Men det är så lite kvar i det att jag inte vågar använda det, haha.

    SvaraRadera
  12. Linda: Ja, jag tycker allt det. :-)

    EmLA82: Jag är också svag för jellysar, älskar glansen och att de ser liksom mjuka ut. :-)

    rmcandlelight: Yes, I really like it. And thanks! :-)

    Honi: Eller hur! Och jag förstår känslan, jag vill inte heller att något av mina lack ska ta slut och då har jag ändå cirka 400 flaskor. :-D

    SvaraRadera
  13. Köpte på Kicks igår ^^
    Världens finaste

    SvaraRadera

Kommentera gärna!