tisdag 27 juli 2010

Isadora Go Green

Isadora Go Green släpptes med kollektionen Summer Nails och är en riktigt knallgrön historia.

Formulan var lite rinnig, men ändå helt okej att lacka med. Om det är något som gör lackningen till ett litet helvete här så är det Isadoras löjligt dåliga pensel. Det är knappt jag vill kalla den pensel, det är mer som en tjock klump med hår. Hur tänkte Isadora egentligen här? Hur ser deras naglar ut? Jag håller tummarna för att de tar sitt förnuft till fånga och gör om penseln inom en snar framtid.

Hur som helst, jag sorterade om lacken i min Helmer häromdagen. Nu är de sorterade efter färg i stället för märke. Det gjorde det lätt att se om jag har några lack sedan tidigare som liknar Go Green.

Från vänster: Nubar Hot Green, Isadora Go Green och Illamasqua Elope.

Hot Green är något gulare än Go Green och lite mer neonigt lysande i färgen. Elope är någon nyans mörkare. Men båda lacken är väldigt lika Go Green.

Mitt betyg: 3/5
Sambons kommentar: "Lite för gräsfärgad för min smak. Jag gillar inte det, jag föredrar mintgrönt."

Ni som har provat Isadoras "wide brush", vad tycker ni om den?

English: Isadora is a swedish budget brand and Go Green was released with their collection Summer Nails. It's a nice green and the formula is a bit runny, but still decent to apply. Unfortunately the brush is just ridiculous. It's like a big, fat lump of hair wich makes application a nightmare.

15 kommentarer:

  1. Deras wide brush är totalt värdelösa! Jag har gnällt över den på Facebook, där jag lägger upp mina lackbilder. Jag har dessutom pyttepyttepyttesmå naglar. Larvigt smal lillfingernagel faktiskt, och det går INTE att måla utan att det ser ut som om en treåring gjort jobbet. Gör som du och hoppas de gör om den å det snaraste.

    Annars gillade jag verkligen IsaDoras summecollektion. Go green tycker jag är en underbar färg. Men de håller ju inte så länge. Vilket inte gör något om man vill lacka om varannan dag. Och det vill jag. :)

    SvaraRadera
  2. Riktigt FULSNYGGT. Jag skulle kunna tänka mig detta, kanske till hösten också, eller sensommaren så där !?!

    SvaraRadera
  3. Jag håller verkligen med att penseln är usel. Stråna är så jädra grova!

    Färgen är väldigt snygg. Jag faller som en fura:)

    SvaraRadera
  4. I love this shade of green they look so lovely :)

    SvaraRadera
  5. Allas wide brushes suger ganska mycket. Att de gör reklam för dem som om det vore bra är jätteskumt.

    SvaraRadera
  6. Jag tycker att Isadoras widebrush är jättehärlig att lacka med! Har inte haft några problem alls med den :)

    Underbar blogg för övrigt :)

    SvaraRadera
  7. Mrs Data: Ja, har man små naglar är man chanslös mot Isadoras jättepenslar. Men jag måste säga att jag är lite överraskad över hållbarheten, efter två dagar har jag inte minsta lilla chip. Men i kväll åker det av i alla fall. :-)

    Sminkhörnan: Grönt passar året om, tycker jag! :-)

    SminkJante: Ja, man undrar ju om de inte har någon som typ av kvalitetskontroll på Isadora.

    rmcandlelight: Yes, I really like them too! :-)

    Sarah: Ja, jag är inte något fan av OPIs pensel heller, men den är ändå hundra gånger bättre än denna.

    Karro: Du måste vara undantaget som bekräftar regeln. Eller något, haha! Vad roligt att du gillar min blogg! :-)

    SvaraRadera
  8. Jag är totalsåld på deras Wide Brush-lack! Den senaste tiden har jag använt mig av deras Pool Party-kollektion och när jag idag skulle lacka med ett annat blev jag helt ställd. Den breda borsten gör att man slipper måla så mycket på en nagel! Efter två drag har man en fin färg på klorna, och ingen VNL!
    Som sagt,
    är helsåld :-)

    SvaraRadera
  9. åååååh hammarby! :)

    SvaraRadera
  10. Jeg liker den vide penselen, men jeg har ikke så smale negler, da.

    SvaraRadera
  11. shit vad söt du är :)
    din sambo är en mkt lycklig man.

    SvaraRadera
  12. Färgen är så snygg och jag har varit sugen på att skaffa den till samlingen men avstått då jag verkligen avskyr wide brush-grejen hos OPI och tvivlar på att det kommer vara bättre med IsaDoras... Alla har vi ju olika naglar men vi som har smala naglar får ju så stora problem att företagen borde tänka om. En bredare nagel går ju att få snyggt även med en smal pensel men en smal nagel är svårmålad om penseln "fannar ut sig" bredare än nageln.

    SvaraRadera
  13. jag trodde att jag skulle gilla detta mer faktiskt, jag tycker det känns lite platt. Penslarna tycker jag är horribla, som att måla med en mopp...

    SvaraRadera
  14. Gillar! Jag har ett gelé-igt från Viva la diva i typ samma färg, men det är hopplöst i konstistensen och torkar typ aldrig.

    SvaraRadera

Kommentera gärna!