onsdag 28 juli 2010

Recension: Depend Dip-In Nagellackremover


Jag kommer inte ihåg hos vilken skönhetsbloggare jag läste om Depends Dip-In Nagellackremover, men det var naturligtvis en produkt jag var tvungen att testa. Det är en liten burk som innehåller en svamp som är fullständigt indränkt i remover. I mitten av svampen finns ett hål där man stoppar ned fingret.


Efter att ha hårdtestat den måste jag säga att jag är väldigt förtjust i den här fiffiga burken. Jag har låtit den ta sig an alla möjliga sorters lack och allt försvinner i ett nafs. Den klarar till och med att ta bort glitterlack! Då håller jag bara fingret i burken en lite längre stund och så "skrapar" jag nageln mot svampen när jag tar upp fingret ur hålet så följer glittret med. Är det lite glitter kvar på nageln stoppar jag ner fingret igen i några sekunder bara och upprepar proceduren. Jag föredrar faktiskt att ta bort glitterlack med denna i stället för med foliemetoden (som du kan läsa om hos PolishPig och SaintBella) numera.

En grej jag funderade på innan jag började använda den var om inte de gamla nagellacksresterna i burken skulle färga av sig på fingret, men det gör den faktiskt inte. En annan farhåga var att den skulle torka ut nageln och nagelbanden mer än andra removers eftersom man stoppar ned hela fingret, men efter tre veckors användning har jag inte märkt något sånt.

Det här är ett skönt sätt att ta bort gammalt nagellack. Jag behöver inte kämpa med bomullsrondeller och remover, utan kan sitta och titta på teve medan burken gör hela jobbet. Smidigt så det förslår.

Depend Dip-In Nagellackremover kostar 60 kronor. Är det dyrt? Jag vet inte, men det känns prisvärt för en så pass praktisk produkt. Jag har använt min burk i princip dagligen i tre veckor och den funkar bra fortfarande.

Mitt betyg: 5/5

21 kommentarer:

  1. Jag är också väldigt förtjust i denna lilla burk. En himla bra uppfinning!

    SvaraRadera
  2. Sicken fiffig liten sak! Den här måste jag definitivt införskaffa :-) Det vore härligt att slippa slabba med pads och remover!

    SvaraRadera
  3. Jag har många gåner funderat på om jag inte ska skaffa den och se om den fungerar bra att ta bort glitterlack....Ska ned på stan senare och då blir det nog en dip-in remover. Då kanske man orkar ha glitterlack oftare!

    SvaraRadera
  4. Fungerar det så här bra så tycker jag det är värt pengarna. Som du skriver så är det ju skönt att slippa bomull och dessutom slippa spilla ut remover i tid och otid.

    SvaraRadera
  5. Detta har jag aldrig ens hört talas om, så spännande. Jag tror minsann jag ska testa det nästa gång. Framförallt skönt att slippa bomullen.

    SvaraRadera
  6. Jag älskade min första burk, en ryska supersak som tog bort alla lack på en sekund, typ. Sen hade jag Cutex och den sög hästballe... Depends ska alltså testas. Håller med om att det är ett superfiffigt system!

    SvaraRadera
  7. Kanske skulle prova den, om mina långa går ner i botten i burken..

    SvaraRadera
  8. Den är super använda varje gång det är lackborttaging. P.S Det kanske var hos mig du såg den ;)

    SvaraRadera
  9. Det här måste jag testa! har länge tänkt att jag ska köpa ngt sånt här, men det har inte blivit av...

    SvaraRadera
  10. Impulsköpte den här idag eftersom jag kom ihåg att du lovordat den.

    I LOVE IT! Allt nagellack försvann i ett svep :)

    SvaraRadera
  11. Jeg eeeeeeelsker denne boksen, kommer aldri til å bruke noe annet! :D
    Bruker nesten ikke neglelakkfjerner + bomull lenger, kun til å gå over og fjerne smårester etter at jeg har brukt Depend-boksen.

    <3 Depend! <3

    SvaraRadera
  12. Jag använder också den här i perioder, smidigt. Men tycker att den färgar av sig efter ett par veckor om jag använt den till att ta bort mörkare lack.

    SvaraRadera
  13. Wow. Denne tror jeg ikke finnes i Norge. Heldigvis skal jeg til Stockholm i morgen, så kanskje jeg kan plukke med meg en sånn derfra. Bra tips :)

    SvaraRadera
  14. Den där har jag köpt och skall testa, verkar suverän! Roligt att läsa att du tycker om den!

    Jag lade till din blogg i min länklista, jag hoppas att det gick bra? :) Säg bara till annars så tar jag bort dig..

    SvaraRadera
  15. Kerstin: Visst är den!

    Frida: Ja, det är jätteskönt att slippa slita med remover och bomull. :-)

    Lina: Hoppas du blir nöjd om du köper en!

    SminkJante: Ja, jag tycker det är värt pengarna. Men jag kommer nog fortsätta att ha vanlig remover hemma, så kan man varva för att spara lite på burken. :-)

    Sminkhörnan: Eller hur!

    Sminkan: Hoppas du blir lika nöjd som jag är!

    Monica: Håller tummarna för att naglarna går ner! :-)

    EmLa82: Ja, det kanske det var. Försökte förgäves komma på vart jag läst om den någonstans, men det stod helt stilla. :-)

    Sarah: Det tycker jag att du ska göra. :-)

    Emma P: Gör det, den är väldigt fiffig! :-)

    Emelie: Vad kul att höra att du gillar den! :-)

    Solveig: Ja, det här är definitivt en ny "måste ha"-produkt i min nagelgarderob. :-)

    Lipgloss Bitch: Jag har faktiskt inte märkt något sånt fastän jag tagit bort en del mörka lack.

    Vakkerlakk: Hoppas du hittar den och tycker om den!

    Marybeth: Självklart går det bra! :-)

    SvaraRadera
  16. Vakkerlakk: Joda, den finnes i Norge. :)
    Jeg har sett den bl.a. på Lindex og Parfymelle.

    SvaraRadera
  17. Solveig tipsade mig om denna, jag var helt ovetandes om att sådana fanns och nu har jag hittat dom överallt här i USA. Hade med mig en miniburk (som jag fick ihop med en full size) när jag reste nu, funkade hur bra som helst. Vid något tillfälle ville inte allt nagellack gå bort men då slet ju ut den lilla kudden och använde den rakt på nageln, funkade det med :) När jag kom hem såg jag att det i den fullstora burken fanns en lite kudde på en pinne som man kan ta ur för att använda på tånaglara, hur bra som helst! Håller med om jag också kommer köra på sådan här burk i fortsättningen och här kostar de bara några ynka dollar :D

    SvaraRadera
  18. De är praktiska, men den som inte är miljövänlig är inte bra för huden och nagelbanden. Och så kan de missfärga. Men det går mycket snabbare. ;)

    SvaraRadera
  19. Heej, såg att det här inlägget var väldigt långt bak i arkivet.. men uppskattar verkligen om du kan svara på min fråga! Undrar bara vart man kan få tag på dessa burkar, finns de på t.ex. kicks? tacksam för svar, kram :)

    SvaraRadera
  20. Elin: Kicks borde absolut ha dem! Jag köper mina på Åhléns, men de borde rimligtvis finnas i alla butiker som har Depends sortiment. Hoppas du får tag i den! :-)

    SvaraRadera

Kommentera gärna!