tisdag 6 juli 2010

American Apparel L'Esprit

I morse lackade jag om naglarna till American Apparel L'Esprit, ett ljust lila krämlack som drar ganska kraftigt mot blått och med alldeles utmärkta lackegenskaper.

Färgen känns fräsch och får mig att tänka på nymanglade lakan.

Ett tjockt lager täcker, men jag lackade två lager i alla fall. Jag har ju klagat på American Apparels penslar förut, de är lite för sladdriga för min smak och den här gången upplevde jag också att det var svårt att få lagom med lack på penseln. Om man inte jobbar snabbt är risken stor att det droppar från det långa skaftet. Det hände mig två gånger, tur att jag har nagellacksboken som tål sådana olyckor.

Jag äger inte något lack i den här nyansen tidigare. Jag gjorde en snabb jämförelse med några andra lack som jag tänkte låg närmast L'Esprit i färgen. Tyvärr blev bilden mörk och dålig, men jag bjussar på den i alla fall.

Från vänster: China Glaze Light As Air, L'Esprit, Illamasqua Caress, OPI Done Out In Deco.

Mitt betyg: 4/5

Sambons kommentar: "Så där ser blåbärsmjölk ut. Trist. Jag saknar neonerna!"
English: American Apparel L'Esprit is a pale lilac that leans very blue. It's very opaque and you can get away with just one coat. I did two coats though. The color is so fresh and makes me think of clean laundry. However, I'm not really a big fan of the American Apparel brushes. I think they're too long and too soft.

13 kommentarer:

  1. Jag håller med sambon! :D Färgen är dock väldigt fin men kanske inget jag skulle köpa...kanske. :) Har varit lite inne på Light as Air från ChG men inte kommit så mycket längre än så. Just nu är jag inne på knalligt. :) jag lovar...när september närmar sig kommer jag säkert slå till på alla dessa pasteller som jag hittills missat. Är ju inte den som är tidig på kollektionerna direkt.

    SvaraRadera
  2. "nymanglade lakan", det är ju poesi rakt av. mera!

    SvaraRadera
  3. Jättefint! Ritkigt krisplila =)

    SvaraRadera
  4. härlig nyans, precis min smak!

    SvaraRadera
  5. Det ser ut som Comfort sköljmedel typ, känns som det skulle dofta "sommarfräsch" eller något. :)

    Så det där med nymanglade lakan kanske hänger ihop med det! :)

    Det är jättefint i vilket fall som helst.

    SvaraRadera
  6. Pamsan: Jag gick ju på pastelltrenden stenhårt i våras och börjar känna mig lite mätt. Särskilt på mintgrön, usch!

    adk: Eller hur, haha! :-)

    Kerstin: Krisplila är en passande beskrivaning. :-)

    Linda: Jag håller med!

    Mia: Det har du rätt i faktiskt. Det är lite sköljmedel över L'Esprit. Men på ett positivt sätt såklart. :-)

    SvaraRadera
  7. Riktigt fin färg på dig! Måste ta mig till American Apparel och shoppa lite!

    SvaraRadera
  8. Denna var verkligen fin, gillar lila lack!

    SvaraRadera
  9. Lacket har verkligen en fin färg.

    SvaraRadera
  10. Nailspotting: Ja, de har många fina lack även om jag tycker penseln skulle kunna vara bättre.

    EmLa82: Jag med!

    Solveig: Visst är den!

    Carina: Ja, det tycker jag också. :-)

    SvaraRadera
  11. Den er perfekt! Wow så herlig farge!

    SvaraRadera
  12. Jättefin pastell om än lite blek. Jag skulle kunna tänka mig den men den hamnar inte i topp på önskelistan. Ser mer ut som en impulsköpsfärg. :D

    SvaraRadera

Kommentera gärna!