tisdag 13 juli 2010

LA Girl Metal Alkaline Blue

Gah, värmen de senaste dagarna håller på att ta knäcken på mig. Igår lackade jag om till gröna Pretty Edgy från Essie, men lyckades sabba manikyren helt innan jag ens hann fota det. I dag lackade jag i stället om till Alkaline Blue från LA Girls Metal-kollektion - och sabbade också den när jag försökte städa upp kring nagelbanden. Först övervägde jag att börja om från början, men kom fram till att jag inte iddes det. Så jag bjussar på spektaklet som det är, inklusive kladdiga nagelband. Haha!

Alkaline Blue är ett härligt blått lack med metallic-finish. Det ser verkligen ut som lacket på en bil, eller vad säger ni?


Formulan var helt utan anmärkning, den var lätt och smidig att lacka med. Kladdet utanför naglarna kan bara skyllas på mig, jag var trött och varm och då blev det såhär. Jag lackade tre lager.

Mitt betyg: 4/5

Sambons kommentar: "Du vet att jag är svag för sånt här."

English: Sorry for the messy manicure. It's so hot in Sweden right now, it's making me sloppy and tired. When I tried to clean up my cuticles I completely ruined some of the nails on my right hand. So I simply stopped trying to clean this mess up. Alkaline Blue is a gorgeous metallic blue. The formula was flawless. I used three coats.

12 kommentarer:

  1. Jag såg många som rekommenderade stamparna (Hur sjutton säger man det på svenska?! :p ) med dubbel sida, en större för helnagel dekorationer och en mindre sida för små dekorationer. Så blir det tydligen lättare att sikta. Helnageldekorationerna och tipparna är nog rätt knepigt, men om man övar med dom små dekorationerna först så kanske dom stora går bätre senare. :)

    SvaraRadera
  2. jag älskar verkligen den här färgen .D

    SvaraRadera
  3. Ser verkligen ut som ett billack men fint :)

    Förresten, har en kompis som ska till Sthlm som är ute efter Essie-lack, säljs det fortfarande på Åhléns?

    SvaraRadera
  4. Honi: Jag visste inte ens att det fanns olika stämplar, måste kolla in det!

    Krex: Jag med! Och det var tack vare din swatch som jag klickade hem denna. :-)

    Nailspotting: Tyvärr tror jag inte att Åhléns säljer Essie längre. Det finns säkert salonger som säljer Essie, men jag kan inte tipsa om några, tyvärr. Essie säljs ju annars på Eleven.se, till exempel.

    SvaraRadera
  5. Ah, så tjusigt! Underbar blå! Och är detta en kladdig manikyr kommer jag aldrig våga visa mina notd någonsin mer. Jösses... Jag är så imponerad av er "riktiga" nageltjejer som gör perfekta och städade manikyrer och alltid har välvårdade, välilade naglar. Jag har inte tålamodet för perfektion.

    SvaraRadera
  6. Ska hälsa henne det. Tack för hjälpen!

    SvaraRadera
  7. Jättefint! Lite likt Mavalas Paradise Blue.

    SvaraRadera
  8. Sminkan, jag håller med dig. Vilket kladd? :) Ser fantastiskt ut som vanligt, tycker jag. Härlig blå färg och finish.

    SvaraRadera
  9. Sminkan: Man är väl alltid hårdast mot sig själv. Tycker alla andras swatcher ser mycket bättre ut, inklusive dina! :-D

    Nailspotting: Det var så lite, hoppas hon får tag i sina Essie. :-)

    Kerstin: Jag har inte sett Paradise Blue, ska googla efter swatches. :-)

    Pamsan: Tack, vad gullig du är!

    SvaraRadera
  10. oh my! det var blåfargen sin det :D

    SvaraRadera
  11. Trodde jag hade kommenterat detta vackra lack... men tydligen inte! :) Så himla blått och vackert!

    SvaraRadera
  12. I think this is a pretty color! But I'm thinking if it's unique...hmmm...

    SvaraRadera

Kommentera gärna!