onsdag 14 juli 2010

Hot Topic Neon Layered

Neon Layered är det första lacket från Hot Topic som jag testar. Det består av neongult, neongrönt och neonorange i samma flaska. Och jag måste tyvärr säga att jag inte alls är imponerad.

Det står på flaskan att man inte ska skaka den, antagligen för att de olika färgskikten inte ska blandas. Men det säger sig självt att det på resan från USA till Sverige skakats runt en del. De olika skikten hade därför blandats lite.

Som ni kan se är det lite olika gula nyanser på naglarna. Vissa är mer neongula medan andra är lite mörkare gula. Det är inte bara på bilderna utan skillnaden i färg är väldigt tydlig också i verkligheten. Det beror antagligen på att det följde med lite grönt på penseln när jag lackade vissa naglar och lite orange när jag lackade andra.

Formulan var skir och rinnig. Jag lackade fyra lager, men man ser fortfarande tydlig VNL. Det torkade matt så ett topplack är ett måste. Penseln är okej, men jag gillar inte alls korken. Den är så liten att man får ett dåligt grepp om den.

Jag gillar verkligen inte hur det här ser ut. De olika färgstråken man kan se (på tumnageln ser ni till exempel lite orangea stråk) gör att naglarna ser smutsiga ut. Nej, det här åker strax av.

Mitt betyg: 1/5

Sambons kommentar: "När jag är riktigt förkyld, så där så att jag håller på att dö, då kommer det sånt där ur näsan på mig."

English: Neon Layered is the first Hot Topic polish I've tried. It's neon yellow, green and orange layered in the bottle. It comes out yellow though, with really thin strokes of green and orange. The formula was thin and runny and after four coats I still have very obvious VNL. I really don't like how this looks on my nails.

10 kommentarer:

  1. Idén var ju kul, men tyvärr ser det ut som om du lackat över gammalt lack. Trist när man sett fram emot nåt spännande!

    SvaraRadera
  2. Ett praktexempel på nagellack som bara är fina att titta på i flaskan :>

    SvaraRadera
  3. Ugh... håller med sambon!

    SvaraRadera
  4. Nej, det ser inte kul ut alls. Förstår att du är besvken.

    SvaraRadera
  5. Malin: Ja, en rolig idé som tyvärr inte är helt lyckad. :-)

    Kajsa: Verkligen!

    Mia: Ja, jag är allt böjd att hålla med jag också. :-)

    Sminkan: Håller tummarna för att de andra Hot Topics-lacken är bättre, även om jag verkligen inte gillar flaskan och korken.

    Monica: Nej, verkligen inte.

    SvaraRadera
  6. till och med jag, som brukar hissa alla dina färger, måste instämma i klagosången. nu är det dags för ngt åt det röda hållet, tycker jag!

    SvaraRadera
  7. Det var rätt fult faktiskt. idéen är ju annars cool, men verkar lite svårgenomförd.

    SvaraRadera
  8. adk: Ja, jag var verkligen inte ensam om att ogilla det här lacket, haha!

    Emma P: Ja, fult var ordet. Trist.

    SvaraRadera
  9. Själva tanken med lacket är ju roligt. Synd att det inte fungerade.

    SvaraRadera

Kommentera gärna!