lördag 1 maj 2010

Var är "nagellacksboken"?

När jag lackar naglarna sitter jag i skräddarställning i soffan framför teven. För att slippa böja mig fram till soffbordet så har jag "nagellacksboken" till min hjälp.

"Nagellacksboken" har blivit ett begrepp här hemma. Jag kan allt som oftast ses irra med blicken över bokhyllan, mumlandes "var är nagellacksboken?" Först när jag funnit den kan nagelpysslandet ta sin början.




"Planeten jorden: som du aldrig sett den tidigare" av Alastair Fothergill tjänar som mitt underlag och eftersom den gjort det i ungefär två år bär den spår av många fina lack.

Ett fint användningsområde för en bok som hur som helst aldrig skulle ha blivit läst. Eller vad säger ni?

Vart någonstans lackar du naglarna?

10 kommentarer:

  1. Jag gör faktiskt också framför tvn men jag gör det med hjälp av datorn i knät. Ljuset från datorn underlättar lite.
    Egentligen inte särskilt smart men när man väl börjat med en sak är det svårt att sluta.

    SvaraRadera
  2. Jag sitter gärna framför teven men har nagellacksflaskan i samma hand som jag lackar, stödjer flaskan med tummen. Har hittills inte spillt en droppe även om det för den som inte testat det nog ser lite farligt ut :)

    SvaraRadera
  3. Jag tycker lite synd om boken. Hoppas det är ett skyddsomslag du droppat på. Men jag är lite boknördig. Själv gör jag som Anne och håller flaskan i ena handen och händerna i luften om jag inte har ett bord tillhands.

    SvaraRadera
  4. Haha, neglelakkboken! :D
    Jeg lakker neglene ved skrivebordet, jeg må ha stødig underlag. :)

    SvaraRadera
  5. Sitter på golvet vid soffbordet framför tv'n. Jag måste skydda bordet med en "tablett", jag spiller nämligen ofta!

    SvaraRadera
  6. framför tvn, i sängen, framför datorn - beror på vad jag gör helt enkelt :P Köket brukar vara besäkaren med. Jag måste sitta vid ett fönster för min sambo tål inte lukten :) "Inte tål som i ååh det luktar illa", utan att han får världens huvudvärk och illamående av det :/

    Gillar din nagellacksbok ;)

    SvaraRadera
  7. Schmut: Det låter lite äventyrligt att lacka med datorn i knät! Men jag antar att du har något som skyddar från ev. spill? :-)

    Anne: Det skulle aldrig jag klara! Dräller alldeles för ofta. :-)

    Sminkan: Jag är också en boknörd, men jag får mängder av böcker hemskickade pga mitt jobb - många fler än jag har plats för. Ger bort så många jag kan till vänner och familj, resten tvingas jag kasta. Den här boken kom till användning fastän jag aldrig läste den. :-)

    Solveig: Jag skulle också behöva ett stadigt underlag eftersom jag inte är så stadig på handena, men det är så mysigt att sitta i soffan. :-)

    SminkJante: Jag är också en drällare!

    Emelie: Oj, tråkigt att din sambo inte grejar ångorna. Min sambo tycker att de luktar gott. :-)

    SvaraRadera
  8. haha, vad roligt! :D
    jag sitter också alltid i soffan, framför tv'n, men jag lackar mot bordet. har aldrig spillt en droppe heller, så jag brukar inte bry mig om underlägg.. :P

    SvaraRadera
  9. Maria: Jag blir superimponerad av dem som aldrig spiller. Jag dräller nästan alltid litegrann. :-)

    SvaraRadera
  10. Det håller ju på att bli något riktigt häftigt. 10 år till och sen har du ett snyggt lackkonstverk :)

    SvaraRadera

Kommentera gärna!