fredag 16 april 2010

MAC Blue India

Igår släpptes MACs kollektion Give me Liberty of London i Sverige. Jag sprang iväg till Åhléns City på lunchen och köpte lacket Blue India eftersom jag kände att jag måste, måste, måste ha det.

Så igår kväll var jag naturligtvis tvungen att lacka med det. Det är ett dovt, lite dimmigt, blått krämlack. Jag vill kalla det åskblått. Jag tycker att färgen känns unik och jag kan inte komma på någon dupe så här på rak arm. Om ni har förslag på en dupe får ni gärna kommentera!





Formulan var bra, det var lätt att lacka med och bra pigmenterat. Två lager räckte för full täckning. Ett litet minus blir det för att jag efter bara tolv timmar redan har lite "tipwear" på pek- och långfingret.

Mitt betyg: 4/5
Sambons kommentar: "Om jag ska vara ärlig tycker jag att det här lacket är jäkligt trist."

12 kommentarer:

  1. Askblått kanske... dagen till ära :)
    Är beredd att hålla med din sambo, men så har jag aldrig gillat den här krämtrenden heller och är ärligt sjukt trött på den *s*

    SvaraRadera
  2. Det här lacket har inte lockat mig alls men när jag ser det på dina naglar, förstår jag varför du var tvungen att ha det. Jättefint, verkligen. Din sambo har fel :). Det är inte alls trist.

    SvaraRadera
  3. Vackert! Nej, inte trist, mer sofistikerat. Undrar om man kan franka det själv... Tror jag har en idé! ;D

    SvaraRadera
  4. Jättefint på dig, och vilka vackra händer (och naglar) du har! :)

    SvaraRadera
  5. Kajalpennan: Jag håller med om att det har varit väldigt mycket krämlack de senaste månaderna. Hoppas att det blir mycket skimmer till hösten!

    Pamsan: Ja, jag gillar det verkligen. Sambon gillar glada lack eller skimmerlack med mycket djup. Det här är inte alls hans kopp te. :-)

    Sminkan: Sofistikerat är ett bra ord att beskriva det är lacket med! Om du frankar något kul hoppas jag du visar det på bloggen! :-)

    Maria: Tack! :-D

    SvaraRadera
  6. Å så heldig du er som fikk tak i denne! Jeg finner den ikke noen steder, sukk. Når det gjelder dupes er Depend nr. 170 veldig lik, men ikke helt dupe, men det holder for meg. :)

    SvaraRadera
  7. Detta är supersnyggt, var själv också bara tvungen att ha detta!!

    SvaraRadera
  8. Solveig: Ja, jag tänkte faktiskt på nr 170, men eftersom jag inte har den själv kunde jag inte jämföra. Men det är nog ett hyfsat alternativ!

    Emla82: Ja, jag älskar det! :-)

    SvaraRadera
  9. Jag tycker att din sambo har helt fel =) Jag fick också fatt på detta lack, och jag är förälskad!

    SvaraRadera
  10. Åhh, det är så snyggt!! Vill ha, men jag hittar det inte... vet du var jag ska leta nånstans? Det är så himla kul att läsa din blogg och få se hur lacken ser ut på :)

    SvaraRadera
  11. Malin: Blue India var limited edition, tyvärr. Hör med de MAC-diskar som finns om de har några kvar. MAC finns på Åhléns City, på NK och på Pub i Stockholm. Det finns även diskar i Göteborg och Malmö.

    SvaraRadera
  12. Åh.. attans rackar'ns! Tack så mycket för svaret!!

    SvaraRadera

Kommentera gärna!