tisdag 20 april 2010

Illamasqua Caress

I går lackade jag om till Illamasqua Caress, ett ljusblått krämlack. Formulan var fantastisk måste jag säga, jag är van vid att ljusa pastellack är något av en PITA att applicera, men inte detta! Det flöt på nageln utan att bråka och två lager räckte för full täckning!

Jag älskar den ljusblåa färgen. För mig för den tankarna till 50-tal, den känns både sofistikerad och lite barnslig på samma gång.




Jag måste förresten dela med mig av den konversation mellan mig och sambon som ägde rum efter att jag hade lackat med Caress.

Jag: "Vad tycker du om det här då?"
Sambon: "Det är väldigt vackert. Som en kudde man vill luta huvudet emot. En månkudde"
Jag: "Haha, det kan jag ju inte skriva. Du låter ju helflummig."
Sambon: "Men jag är ju sjuk igen."

Haha, det låter som att jag är sambo med Thomas Di Leva eller något. Men min sambo är en 38-årig man med amerikansk fotboll som största intresse. Mina nagellack verkar ta fram en något mer poetisk ådra hos honom.

Illamasquas lack kan du köpa från deras sajt, de kostar 13 pund.

17 kommentarer:

  1. Månkudde, tjusigt! :D 50-tals vibbarna finns där, ljuvlig nyans!

    SvaraRadera
  2. Hihi, vilken poetisk man och vilket fint lack!

    SvaraRadera
  3. Vill förtydliga att jag menade "molnkudde".

    SvaraRadera
  4. Vilken härlig konversation om ett lack:) Jag tycker färgen är jättefin. Tror dock jag skulle vädligt blek ut i det. Synd, men det är bara att acceptera att vissa färger gå inte att ha.

    SvaraRadera
  5. Väldans fint! Som blått skumgodis eller luktsuddisar =)

    SvaraRadera
  6. Badbomben: Ja, det är himla tjusigt faktiskt! :-)

    Ninni: Poetiska män och vackra lack är livet! :-)

    Sambon: Aha, det lät som månkudde, men det berodde nog på att du är så täppt i näsan. Din stackare!

    SminkJante. Ja, det är underbart med en sambo som förstår mitt behov av att prata om mitt intresse. Nu måste jag bara lära mig lite om amerikansk fotboll så att jag kan slänga in några hyfsade kommentarer när säsongen börjar.

    Kerstin: Eller hur? Nu blev jag sugen på skumgodis bara för det. :-)

    SvaraRadera
  7. Jag är 55 år och gillar din blogg. Bra information,snygga bilder.
    Och makens kommentarer, sjuk eller inte, gör den personlig och rolig.
    Det är alltid kul att höra vad män tycker egntligen.

    SvaraRadera
  8. Det var en nydelig lakk! :D

    Mannen min er ikke fullt så poetisk, det eneste han sier når jeg viser fram ny manikyr er "Najs!" hver eneste gang. Heheheh. :D

    SvaraRadera
  9. Super snyggt gillar dessa ljusa pasteller. Dock känns det att vi har sett detta nu...

    SvaraRadera
  10. Anonym: Tack, vad kul att du gillar bloggen! Sambon är också glad över att hans kommentarer uppskattas. :-)

    EmLa82: Ja, jag tror faktiskt inte att jag har något ljusblått pastellack i samlingen sedan tidigare så det var ett bra köp. Annars kan jag hålla med om att det har varit mycket pasteller hela våren. Man börjar få lite pastell-överdos. Men jag kan ändå inte lova att det inte blir fler pasteller här på Nailtastic. :-)

    SvaraRadera
  11. Åh, din sambo verkar helt underbar!! Gör du dig av med honom kanske han kan få ett nytt hem där han kan få prata nagellack... ;D
    Jag håller med honom dessutom. Mycket vackert lack som klart för tankarna både till nymanglat sänglinne och mån- eller molnkuddar. Helt ljuvligt lack!
    Jag gillade det verkligen!

    Krya på-hälsning till sambon från en annan sjukling.

    SvaraRadera
  12. Hihi, det var en rolig kommentar:) och ett vackert lack med, väldigt snygg finish...

    SvaraRadera
  13. Fine fargen; jeg elsker disse babyblå. Nydelig. Min mann blir også litt poetisk når han ser en lakk han liker ... :D

    SvaraRadera
  14. Sminkan: Haha, jag noterar ditt anmälda intresse. Och visst är lacket vackert? :-)

    Emma P: Ja, han säger roliga saker när han är sjuk.

    Laquermanic: Ja, jag blev faktiskt oväntat förtjust i det. Härligt att höra att du också har en poetisk man där hemma. :-)

    SvaraRadera
  15. Åh, jag älskar det! Synd att Illamasquas lack är så dyra bara, tycker 13 pund är lite saftigt.

    SvaraRadera
  16. Åhhhhhhhhhh va fint, must have this!!!!

    SvaraRadera
  17. Anneli: Ja, jag kan hålla med om att 13 pund är rätt dyrt. Men ibland måste man unna sig! :-)

    Linda: Ja, det är verkligen fint. Sambon tjatar om att jag ska lacka med det igen, haha.

    SvaraRadera

Kommentera gärna!