onsdag 28 april 2010

China Glaze Re-Fresh Mint

China Glaze Re-Fresh Mint har säkert de flesta av er sett till leda på diverse nagellacksbloggar. Men jag visar det ändå eftersom jag lackade om till det igår kväll.



Jag tycker om nyansen på Re-Fresh Mint, men jag tyckte formulan var lite småknepig. Det krävdes visserligen bara två lager, men det jämnade inte ut sig riktigt på nageln. Med ett lager Seche Vite ovanpå ser det bättre ut, men inte helt perfekt.

Mitt betyg: 3/5

Sambons kommentar: "Det kan aldrig gå fel med mintgrönt. Jag älskar det!"

Den mintgröna trenden tog fart för ganska exakt ett år sedan. Då släppte MAC sitt otroligt hajpade lack Peppermint Patti och jag hade tur att lyckas lägga vantarna på en av de åtråvärda flaskorna. Sedan dess har jag köpt på mig ett litet gäng mintiga lack.

Min mintgröna samling:

Från vänster: Essie Mint Candy Apple, Ciaté Apple & Custard, Eyeko Vintage Polish, MAC Peppermint Patti.

Från vänster: China Glaze Re-Fresh Mint, China Glaze For Audrey, Orly Mint Mojito.

Favoriten bland dessa är helt klart Peppermint Patti. Den ser ut som mintglass på naglarna - mums!

Min samling är dock ingenting emot denna!

Vad tycker ni om den mintgröna trenden? Vilken är er mintgröna favorit?

21 kommentarer:

  1. Jag är inte helt såld på mintgrönt. Äger bara "Hey, get in lime - OPI" sedan tidigare men kan tänka mig "Re-fresh Mint" och "For Audrey". Kan du tänka dig, en nagelgalning som inte äger "For Audrey" :D.

    Du rockar ju i alla lack hörrö! Detta ser jättefint ut på dina naglar. :)

    SvaraRadera
  2. Jag är ingen större anhängare av mintgröna lack. Men jag har ändå 4 stycken. Tror jag gillar de som drar lite mot turkost bäst.

    SvaraRadera
  3. Jag gillar, även om jag endast har ett med litet den nyansen och även den är litet för blå. Nångång hade jag Chg For Audrey, då nappade det inte men nu skulle det nappa :D

    SvaraRadera
  4. Jag har hela 5-6 mintgröna lack jag, min sambo tycker jag är lite konstig... Jag försökte förklara att detta lack är mer turkost, detta drar lite mer åt gult men han tittade så oförstående på mig...
    Jag gillar alla mina mintgrön lack, svårt att välja en favorit.... Essie Mint Candy Apple, Diamond Cosmetic Seafoam Spray, Diamond Cosmetics Ohh Tiff ( liknar CG For Audrey tror jag) är nog favoriter.
    Ska nog ta och göra en mintgrön sammaställning på min blogg jag...
    Du har fem lack här som jag är sugen på, men 10 mintgröna lack, kan man ha det?

    SvaraRadera
  5. VIlle bara tipsa om att Isadora- Vintage Mint är mycket likt Peppermint Patti!
    (du kanske redan vet det men iaf...)
    Kolla in Purity's blogg för jämförelse.

    SvaraRadera
  6. Pamsan: Hey, get in lime är kanonfin! Haha, det finns vissa lack man förväntas äga som lackgalning. Jag äger t.ex inte Ruby Pumps, vilket väl gör mig till en riktig outsider! :-D

    SminkJante: Jag är egentligen inte någon superfanatisk anhängare av mintgrönt jag heller. Jag vet inte hur det kommer sig att jag samlat på mig dessa lack. Det bara hände, typ. :-)

    Badbomben: Jag bytte ju till mig For Audrey från dig. Tror du fick China Glaze Emotion i utbyte om jag minns rätt? :-D

    Lina: Klart att du kan ha tio mintgröna lack! :-D

    Andrea: Jag har faktiskt Vintage Mint, glömde ta med den här bara. Jag är dock inget vidare fan av Isadoras penslar, tycker de är alldeles för tjocka. :-)

    SvaraRadera
  7. China clazes mintgröna är nog den som lockar mig mest faktiskt. Annars är jag lite tveksam till trenden, jag är inte så pastellig men det kunde kanske vara kul med en flaska ändå...

    SvaraRadera
  8. Jag längtar ihjäl mig efter en flaska Re-fresh Mint, ser ut som den perfekta mintgröna nyansen enligt mig :) Tråkigt med TD däremot :(

    SvaraRadera
  9. Emma P: Jag älskade mintgrönt när det kom, men nu börjar jag faktiskt känna mig rejält mätt på den här trenden. Undrar vad nästa hajp blir?

    Karin: Ja, visst är det tråkigt med TD! Jag sörjer fortfarande. :-(

    SvaraRadera
  10. Nja, jag vet inte... HAr bara ett mintgrönt lack och använder det inte så mycket nu när det är trendigt. Blir lite anti när "alla" ska ha samma färg liksom. Lite mycket 1984 för mig också. Mellanstadiet, mohair och bomullsbyxor med hög midja...

    SvaraRadera
  11. Nej men det är ju sant :D Vilken alzheimer jag har. Nå, det var nåt med nyansen som inte klädde just mig, hur sjutton jag än skulle ha önskat det. Tror min porslinshy (läs grisrosenrödbleka) kräver litet mer blått i nyansen. Jag suktar just nu mest efter Eyekos vintagevariant.

    Batman hälsar. Med morrhåren.

    SvaraRadera
  12. Och just det. Emotion har använts mycket, riktigt så det syns i flaskan :D

    SvaraRadera
  13. Jag tröttnar inte! Jättefint!

    Jag har Essies, IsaDoras och Viva la Divas. Just nu gillar jag IsaDoras lätt smutsgröna minnyans bäst.

    SvaraRadera
  14. Snyggt!! Mint candy apple har jag dock svårt att få snyggt på mig..

    SvaraRadera
  15. Tack så mycket =)

    Jag har inte hakat på den trenden faktiskt, tänkte köpa mig ett lack men köpte två andra istället =P haha! =)

    SvaraRadera
  16. Hahaha, jeg har på følelsen av å ha en million. Og de er alle bitte litt forskjellige. Og: Jeg får aldri nok mintgrønne ... Din samboer har god smak! :)

    SvaraRadera
  17. Kerstin: Jag tycker också Isadoras är väldigt fin, kul att de hakade på trenden!

    Stylefile: Nu var det tag sen jag lackade med Mint Candy Apple, men jag kommer inte ihåg att jag hade några problem med appliceringen. Då tyckte jag nog faktiskt att Re-Fresh Mint var värre. :-)

    Maria, Hjärterdam: Varsågod! :-)

    Laquermanic: Sambon sträcker stolt på sig. Jag börjar faktiskt känna mig mätt på mintgrönt, tro det eller ej! :-)

    SvaraRadera
  18. Jag har tre mintgröna, tror jag. Isa Dora Vintage Mint, Essie Mint Candy Apple och ChG Re-fresh Mint.
    Och du, jag måste bara säga hur irriterad jag är över att det inte var jag som kom på "sambons kommentar", det är så bra och nu kan jag inte sno det för då är jag bara en copycat! Gah! :P

    SvaraRadera
  19. Saintbella: Haha, för min del får du gärna sno idén, men jag förstår hur du tänker. :-)

    SvaraRadera
  20. Jag har china glaze re-fresh mint och Isadoras vintage mint. Skulle sjukt gärna vilja ha essies mint candy apple, men jag orkar inte beställa ett lack från ebay :P haha, fult, jag vet.

    Förövrigt älskar jag "sambons kommentar", det är klockrent :P

    SvaraRadera

Kommentera gärna!