måndag 5 augusti 2013

Essie Bouncer It's Me

Blå måndag igen! Tove på Nail Me fortsätter att hålla i den tills Linda är tillbaka från sin semester. Jag tänkte visa er ett väldans blått lack, Essie Bouncer It's Me från sommarens Neon-kollektion. Det rör sig ett lysande klarblått lack, här lagt ovanpå vitt.

Jag kan bara inte få nog av såna här blå, de är ju så läckra!




 Är det inte en helt underbar blå? Jag trivs så vansinnigt bra i det. Formulamässigt är det helt okej. Jag har som sagt grundat med ett vitt lack, eftersom Essie själva rekommenderar det. Jag kommer nog testa det utan vitt också framöver (Maria på El Mika visade det så häromdagen).
Det första lagret blev väldigt ojämnt, men det andra och tredje lagret jämnade ut det.

Det torkar halvmatt så överlack är ett absolut måste för att få glans.

Mitt betyg: 4/5

Essie Bouncer It's Me from the Neon collection is a bright vivid blue. This is one of those colors that I never get tired of, I can't have too many! Here I've put three coats on top of a white base, but I'm sure you can wear it on it's own as well.
The first coat went on pretty streaky, but the second and third coat fixed it. It dries semi matte so top coat is a must if you like your nails shiny.

22 kommentarer:

  1. Trodde inte att jag behöver det här. Men det gör jag ju!

    SvaraRadera
  2. Som Sandra säger, trodde inte jag behövde detta, men jag måste tänka om!

    SvaraRadera
  3. Så läcker färg! Passar perfekt till solbrända händer! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, tror det funkar finfint även till blekare hy också. :-)

      Radera
  4. Superfint och den här borde ju finnas hemma hos mig...hmm...;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är jättefin och väl värd att införskaffas!

      Radera
  5. Väldigt fint faktiskt, även om jag inte är så förtjust i neoner!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag skulle inte säga att den är neonlysande, men visst är den stark i färgen!

      Radera
  6. Underbart! Jag har det med! Måste testa de ovanpå vitt för utan vitt blev det mycket mörkare. Det var snyggt med, men det här var snyggare!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag måste testa det på egen hand också, tror säkert jag kommer gilla det så också.

      Radera
  7. Jag älskar den här typen av blå. Så himla snyggt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag får aldrig nog av såna här blå!

      Radera
  8. Vilken härlig färg! Jag gillar den bäst över vitt, den blir något ljusare då!

    Kul att du är med idag!

    SvaraRadera
  9. Finfint! Älskar också den här klara blåa färgen.

    SvaraRadera
  10. *klappar händerna och studsar upp och ner i stolen av förtjustning*

    SvaraRadera

Kommentera gärna!