måndag 11 juli 2011

Misa Mega Margarita

Alltså, det finns i princip ingenting jag gillar med Misa Mega Margarita. Det är superskirt (fem lager på bilderna och det är fortfarande inte opakt), inte tillräckligt spännande för att jag ska vilja använda det som layeringlack, torkar aldrig och det missfärgade dessutom mina naglar å det grövsta.

Ljust giftgrönt med guldskimmer. Jag faller sällan för den här sortens ljusa gröna, jag vill ha mer "oumph" i färgen. Hade det varit mer täckande hade jag kanske ändå kunnat köpa färgen, men som det ser ut nu så går det bara bort.

Mitt betyg: 1/5

Sambons kommentar: "Det ser ut som att du har snor på naglarna."

I eftermiddag åker jag till skogarna utanför Örebro i några dagar. Där har jag ingen tillgång till dator och internet så jag kommer tyvärr inte att kunna läsa några bloggar de närmaste dagarna, men jag tar igen det när jag kommer hem igen på torsdag. Jag har däremot laddat bloggen med några inlägg som ska komma upp, men kommer alltså inte att kunna svara på kommentarer förrän senare.

English: Misa Mega Margarita is such a huge disappointment to me. It's super sheer. This is five coats and it's no way near opaque. The color isn't pretty enough for me to want to layer it over another polish. Because of the many coats it takes forever to dry. And when I took it off it had stained my nails badly. What a letdown.

8 kommentarer:

  1. Vinka när du åker förbi Örebro.
    Om du åker in till stan så finns det en VÄLDIGT stor kanin att titta på på Stortorget. Den är gul.

    SvaraRadera
  2. Mrs Data: Haha, en stor gul kanin? Om det regnar någon dag kan det mycket väl bli ett Örebro-besök! :-D

    SvaraRadera
  3. Det ser ju så fint ut i flaskan! Det är då sjutton att de inte kan få till en formula som faktiskt täcker! Synd på en sån snygg färg.

    SvaraRadera
  4. Synd att det inte hade bättre lackegenskaper, för jag gillade färgen.

    SvaraRadera
  5. Färgen i flaskan har jag inget emot, men usch vilket hemskt lack det är. Hemskt på alla sätt och vis. Blä.

    SvaraRadera
  6. Haha ja, missa inte den gula kaninen som visar rumpan mot kyrkan ;D (HÄDELSE!) :P

    Ha det bra i veckan!

    SvaraRadera
  7. Hehe, ja lite snor är det faktiskt. Synd att det inte var bra alls...

    SvaraRadera
  8. Cactus: Ja, det är verkligen synd. Jag tycker att Misa brukar hålla hög kvalitet, men den här kollektionen var svajig.

    Kerstin: Jag hade nog också gillat färgen bättre om jag hade kunnat få den opak.

    Chaosophia: Ja, verkligen! Hemskt!

    Andrea: Hehe, det blev ingen tripp in till Örebro den här gången, tyvärr.

    Emma P: Haha, visst är det!

    SvaraRadera

Kommentera gärna!