tisdag 12 juli 2011

Misa Paradise Shore - sammanfattning

Okej, nu har jag visat alla lacken ur Misas Paradise Shore kollektion så det är dags för en sammanfattning. Först har jag som vanligt rangordnat dem efter vad jag tycker om dem. En avslutande kommentar om kollektionen efter bilderna.

De fina färgerna till trots så hade den här kollektionen sina definitiva svagheter. Endless Keys, Under My Sun-brella och Mega Margarita är skira. Det är något jag oftast inte gillar, men med vissa lack känns det okej. Så var fallet med Endless Keys, där störde det mig inte alls att jag fortfarande hade VNL efter fyra lager. Medan jag höll på att krevera på Mega Margarita, som fortfarande inte var opak efter fem lager.

Krystal Water, Mermaid Dreams och Summer Love var dock så gott som opaka efter tre lager, vilket jag tycker är normalt.

Ett par av lacken (Mermaid Dreams och Mega Margarita) hade väldigt lång torktid, något som är trist eftersom risken då är stor att man förstör manikyren innan den hunnit torka.

Vad tycker ni om min rangordning? Är jag rätt ute eller skulle ni satt något annat lack som etta?

9 kommentarer:

  1. Jag håller med om ettan, men jag skulle nog satt Summer love på tredje plats. Är inte så glad för oranga och gula lack, om det inte är pasteller.

    SvaraRadera
  2. Jag har Sun-brella på första plats! När jag la det ovanpå ett annat gult lack så var det som ren magi. Jag dog en smula bara för att det var så GULT.

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Kan du inte göra ett inlägg med dina "all time" favortier i varje färg? :)
    Som ditt favorit lack någonsin i färgen blå, röd, gul, grön, lila, orange, silver, guld, vitt och grått. Om du bara fick ha ett lack i varje färg (inte nyans) vilka skulle det vara då liksom?

    SvaraRadera
  4. de to blåe var nydelige :)

    SvaraRadera
  5. Jag har bara köpt Sun-brella. Mitt se rdock orange ut i flaskan så jag är lite osäker på vad det blir av det...

    SvaraRadera
  6. Mega Margarita tyckte jag dock hade en väldigt snygg färg! Men det finns ju säkert liknande lack men med bättre formula som täcker bättre. : )

    SvaraRadera
  7. Emma: Jag tror att Summer Love hamnade så lågt eftersom jag känner mig så mätt på just den här sortens rosa lack just nu.

    Chaosophia: Det måste jag testa! Snart!

    Anonym: Allvarligt talat så vore det heeelt omöjligt att bara välja ett lack i varje kategori. Däremot funderar jag på att göra fler inlägg av typen "5 favoriter" inom olika färgkategorier. Jag lovar, det kommer! :-)

    Lakkert: Ja, visst är de! De båda är definitivt värda att skaffa.

    Sminkan: Ojdå! Ska bli spännande att se hur det ter sig när du bloggat upp det.

    Angelica: Den gröna är dessvärre inte någon favorit i min bok. Gillar dem lite mörkare.

    SvaraRadera
  8. Jag hade själv bytt plats på Mermaid Dreams och Krystal Water, annars håller jag med helt och hållet!

    SvaraRadera
  9. This colours are great!! Amazing!! I love this colours!! In my country Portugal this brand is not for sale. It's bad for me because I love this colours!!

    SvaraRadera

Kommentera gärna!