tisdag 13 september 2011

OPI Fresh Frog Of Bel Air

Wow, vad jag är trött i dag. Det slår aldrig fel, jag kan inte sova när det är fullmåne.

På naglarna har jag OPI Fresh Frog Of Bel Air (gulligt namn!). Två lager ovanpå mörkgröna Orly Enchanted Forest. Bilderna är dessvärre inget vidare, men det är verkligen en kombo jag gillar. Fresh Frog Of Bel Air består av små gröna glitterkorn och större silverfärgade hexagoner i en ofärgad bas.

Formulan var tjock, men jag hade inga problem att få ett jämnt resultat. Jag avslutade med ett lager Seche Vite, vilket räckte för att bli av med den lite knottriga känslan.

Ett roligt lack, jag kan inte få nog av gröna glitter och silver-hexagonerna ger verkligen detta en unik twist.

Mitt betyg: 4/5

Sambons kommentar: "För mycket lekstuga."

English: OPI Fresh Frog of Bel Air is made out of small, round emerald green glitter and large silver hex glitter. Here I've layered it over Orly Enchanted Forest, using two coats of Fresh Frog of Bel Air. The pictures didn't turn out that great, but I really liked this combo a lot.
I can't get too many green glitters and the silver hex glitter really adds a twist to this one.
Formula wise this was quite thick, but it was still easy to achieve an even result.

14 kommentarer:

  1. Mer roligt än snyggt enligt mig men så ska man väl ha roligt ibland också :)

    SvaraRadera
  2. Jag gillar det men hoppades kanske på mer. Jag kommer helt säkert beställa ett stort gäng från kollektionen. Äskar hela grejen med mupparna och namnen på lacken och glitter är ju alltid kul.

    SvaraRadera
  3. Himla kul lack, men jag är tveksam till om jag verkligen skulle använda det... fast det gör jag ju å andra sidan inte med de lacken jag redan har heller, bara swatchar nytt hela tiden :p

    SvaraRadera
  4. Det är snyggt, men jag kommer aldrig kunna ta mig själv (eller någon annan heller för den delen) seriöst när jag bär det här. Mer roligt än snyggt.

    SvaraRadera
  5. Vad kul - jag har också testat Fresh Frog idag, men över Jade is the New Black. Gillar din variant bättre - tycker det gör sig bättre över ett mörkare grönt lack!

    SvaraRadera
  6. Oj oj vad fint! Jag ska nog köpa detta lack när det kommer ut! Tror du det blir fint utan en grön bas? :)
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  7. Jag är mycket förtjust i detta! Har verkligen inget liknande så detta kommer helt klart få åka hem till mig :)

    SvaraRadera
  8. Som att ha Gröna Lund på naglarna! Helt underbart!

    SvaraRadera
  9. Inte illa. Men är det knepigt och dyrt att köpa OPI så stryks det nog ändå från listan, vi får se...

    SvaraRadera
  10. Helga: Man ska ha roligt så ofta man kan! :-)

    Pamsan: Jag förstår vad du menar, jag tycker det här är ett fint glitterlack, men hade nog trott att det skulle vara mer galet?

    Cactus: Haha, exakt. Det är verkligen ytterst få lack som används mer än en gång. :-)

    Chaosophia: Det är överskattat att bli tagen på allvar! Jag har haft riktigt skoj åt alla som stirrat på mina naglar på t-banan. :-D

    Makeupoholic: Jag tycker din kombo var riktigt snygg!

    Blowfish: Det tror jag absolut, men skulle tippa på att man behöver typ fyra lager för att det ska täcka.

    Lacklycka: Det är unikt i min samling också.

    Lackynails: Vilken fantastisk liknelse! :-)

    Kerstin: Ja, jag gillar det!

    Sminkan: Ja, vi får hålla tummarna för att någon billig e-tailer återigen börjar sälja OPI.

    Linda: Tack! :-)

    SvaraRadera
  11. Ja det var inte så tokigt. Ser ut att va en bitch att få bort:)

    SvaraRadera
  12. Wooow vad snyggt!!! Jag tror jag vill ha alla glitter ur Mupp-kollektionen..

    SvaraRadera

Kommentera gärna!