lördag 3 september 2011

China Glaze Midtown Magic

China Glaze Midtown Magic från höstkollektionen Metro består av massor av skimmer i en brun bas. Eller egentligen finns det en ton av lila i basen, men efter tre lager så ser det avgjort brunt ut.ö Skimret ser grönguldigt ut och när det bryter igenom den bruna basen ser det ibland kopparaktigt ut. Otroligt tjusigt, jag älskar det här lacket!

Tre lager alltså, men egentligen räcker det med två för att det ska täcka. Formulan var ganska rinnig, tyvärr, och det droppade nagellack från penseln trots att jag gjorde mitt bästa för att dra av överflöd mot flaskkanten.

Mitt betyg: 3/5

Sambons kommentar: "Jag tycker inte att det där var något att ha."

English: China Glaze Midtown Magic was released with the Metro collection. It's a sort of greenish gold shimmer in a brown base. Or the base is actually somewhat purple, but after three coats it definitely looks brown.
The formula was runny and kept wanting to flood my cuticles, but I think the end result was worth the trouble.

16 kommentarer:

  1. Haha sambon är alltid så ärlig :) Jag tyckte också det var tjusigt!

    SvaraRadera
  2. Typiskt, jag måste nog ha det här också. Trodde inte jag behövde detta men efter ett gäng underbara bilder på bloggar så får jag nog ge mig. Nästa gång åker det med.

    SvaraRadera
  3. Heter inte lacket Midtown magic?

    SvaraRadera
  4. Såg bilderna - tänkte "åh vilket snyggt lack, det måste jag köpa". Sen läste jag texten och upptäckte att jag redan har beställt det ;P

    SvaraRadera
  5. Superfint! Som en blandning mellan det bruna och det gröna från IsaDoras höst!

    SvaraRadera
  6. Åh, jag som köpte det där för ett par dagar sen, känns klart som ett bra köp nu :D

    SvaraRadera
  7. Helga: Visst är det!

    Pamsan: Det är absolut värt att äga!

    Anan: Jo, det gör det såklart. Men det vägrar att fastna i min skalle. Vill att det ska heta Midnight Magic. :-)

    Agneta: Vad bra!

    Kerstin: Faktiskt!

    SminkElin: Hoppas att du kommer att bli nöjd med det!

    SvaraRadera
  8. Är detta dina naturliga naglar eller har du lösnaglar? :) Och isf, hur ofta fixar du dem? Jättesnyggt!

    SvaraRadera
  9. Åhhh vackert! Hur stor skillnaden är det mot OPI Teasy does it? Jag känner ett stark ha begär, men går det att motivera att man äger båda?

    SvaraRadera
  10. Hmm.. det här kanske man behöver också.. =) Ser ut som ett fint lack för hösten!

    SvaraRadera
  11. Snyggt! Har Color Club "With Abandon", är det så stor skillnad mellan dessa att det är värt att skaffa detta också?

    SvaraRadera
  12. Det ser fantastiskt ut på bild men jag får inget köpsug. Tack och lov!

    SvaraRadera
  13. Tja tjo, ganska vackert ät det väl. Men kanske lite trist och inte särdeles unikt väl...

    SvaraRadera
  14. Jag skulle gärna haft detta lacket, ser riktigt snyggt ut!

    SvaraRadera
  15. Allt bra? :)

    Saknar dina inlägg! :)

    SvaraRadera
  16. Och jag måste säga en sak till, är det inte rätt likt Wagon Trail från China Glaze? Fast Wagon Trail känns skojigare för den är inte lika mörk...

    SvaraRadera

Kommentera gärna!