lördag 10 september 2011

Depend #255

Jag vet att många av er är sugna på att se The Muppets, men faktum är att det lack jag sträckte mig efter i förrgår var ett av Depends höstlack, nummer 255. Ett otroligt mättat blått lack som drar en del åt grönt. Det innehåller ett mycket finmalt silverskimmer som inte är uppenbart på nageln, men som syns om man tittar på lite närmre håll. Kameran vattnade ur färgen lite, det är egentligen någon nyans mörkare.

Det torkar till en halvmatt finish och eftersom jag är en sucker för glans så avslutade jag med ett lager Seche Vite.

Jag är hemskt förtjust i det här lacket! Färgen är så vacker och jag tror faktiskt inte att just den här nyansen är särskilt frekvent förekommande i min samling heller. Det känns faktiskt ganska somrigt, men kommer absolut att göra sig fint även i höst.

Formulan var lite rinnig, men i det här fallet tyckte jag definitivt att det var värt besväret.

Mitt betyg: 4/5

Sambons kommentar: "Jag känner mig lite ringrostig eftersom jag inte har fått ge en kommentar på flera dagar. Men den är fin."

English: A few days ago I received Depends fall collection. The first one I reached for was #255, a very saturated blue that leans a little green. It has a very fine silver shimmer that's not obvious on your nails, but when you look a little closer you definitely see it. I think this is a gorgeous polish! The formula was a tad bit runny, but I think the end result is worth the trouble.

10 kommentarer:

  1. Haha asså sambon igen :P Det var väldigt fint! Fast jag har mest köpt blåa lack på sistone så jag får nog lugna mig lite ;p

    SvaraRadera
  2. Riktigt fin nyans men jag blir ändå inte jättesugen på att handla även om jag vet att jag brukar trivas i den här typen av färg. Kan vara så att jag är så sugen på att se Muppets-lacken att allt annat känns, meh. ;)

    SvaraRadera
  3. så snyggt men jag hade nog valt det på tånaglarna just nu :)

    SvaraRadera
  4. Det ser ut som en fin blå nyans!

    SvaraRadera
  5. Den ser fin ut, den ska jag också ge mig på!

    SvaraRadera
  6. Nja, fin är den men jag fick inget direkt sug efter den. Haha, sambon är för rolig asså :)

    SvaraRadera
  7. Helga: Ja, det är lätt hänt att man överdoserar på en färg så att man känner sig lite mätt på den. :-)

    Pamsan: Jag tycker ändå att du ska ta dig en titt på flaskan i butik, färgen är finare än mina bilder visar! :-)

    Caroline: Jag har en liknande färg på tånaglarna just nu, men inte denna. :-)

    Roxcat: Den är superfin!

    Kerstin: Det tycker jag att du ska göra!

    Josephine: Visst gör den! Och den är ännu finare i verkligheten.

    Martine: Kolla in det i butik, det är finare än mina bilder visar. Mina blickar drogs direkt till detta i flaskan. :-)

    SvaraRadera
  8. Å så vart jag kär igen! ♥
    Urläcker!

    SvaraRadera

Kommentera gärna!