onsdag 14 september 2011

China Glaze Loft-y Ambitions

China Glaze Loft-y Ambitions släpptes med årets höstkollektion, Metro, som jag dock inte tror nått våra svenska diskar riktigt ännu. Det är ett mörkt vinrött lack med väldigt diskret skimmer. I vissa ljus, särskilt inomhus, ser det ut att dra något åt brunt också. Ett helt okej höstlack, men det är inte så speciellt. Jag hade lika gärna kunnat hoppa detta känner jag.

Formulan var ganska rinnig och lite småknepig att applicera, men täckningen är i alla fall bra, två lager räcker.

Mitt betyg: 3/5

Sambons kommentar: "Dina naglar ser ut som blodiga biffar."

English: China Glaze Loft-y Ambitions from the Metro collection is a dark wine red that leans a little brown in some lightings. It also has a very subtle shimmer. A nice fall color, though nothing special. The formula was quite runny and a little tricky to apply, but it covers nicely after two coats.

13 kommentarer:

  1. I didn't realize this had a touch of shimmer to it. I decided to skip it since I have lots of similar colors.

    SvaraRadera
  2. Nej, den var ju lite tråkig. Tyvärr.

    SvaraRadera
  3. Det här lacket tänker jag nog skippa. Det är ju fin färg men känns inte unikt nog för att jag ska vilja ha det.

    SvaraRadera
  4. Hihihi, sambons kommentar är ju underbar! och inte helt fel ute heller tycker jag, det var lite torkat blod över det där :p

    SvaraRadera
  5. Det känns som ett riktigt klassiskt höstlack

    SvaraRadera
  6. Haha jag håller med din roliga sambo :D

    SvaraRadera
  7. Nej, det här är inte ett av de lack jag köpt från Metro. Men vad är det med den här kollektionen och lack som är ett mellanting mellan vinrött och brunt? Brownstone, Det här, Midtown madness. (även om det sistnämnda är väldigt fint.)

    SvaraRadera
  8. Det här kommer på min blogg också inom kort. Bra synkning där. :D

    Jag gillar det här supermycket. Trivdes med det på naglarna och tycker det är härligt vampigt. Jag är absolut glad att jag köpte det.

    SvaraRadera
  9. Inte riktigt min stil heller, sambons kommentar är ju klockren som vanligt!

    SvaraRadera
  10. Alltså, din sambos kommentarer! Priceless :D

    SvaraRadera
  11. Karen D: It's there, but not that visible.

    Mrs Data: Nej, den är inte spännande direkt.

    Roxcat: Tror du gör helt rätt!

    Cactus: Visst är det!

    Kajalpennan: Sant! Fint, men inte så speciellt.

    Blowfish: Ja, jag tycker också att han slog huvudet på spiken!

    E: Brunt är grejen verkar det som!

    Pamsan: Jag ogillar det absolut inte, det väckte bara inte några särskilda känslor.

    Honi: Visst är den!

    Sminkan: Ja, lite.

    Agneta: Haha, vad kul att du tycker så!

    SvaraRadera

Kommentera gärna!