söndag 11 september 2011

OPI Designer, De Better!

Igår var det dags att testa det första av The Muppets-lacken. Jag skulle ut på kvällen och hade först tänkt att satsa på ett av glitterlacken, men insåg att de nog skulle bli för mycket till den klänning jag skulle ha på mig, så jag valde i stället Designer, De Better! Ett foillack där tyngdpunkten ligger på partiklar i silver, men också en del koppar. Resultatet blir svagt champagnefärgat.

Formulan var dessvärre ganska skir. Jag behövde fyra lager för att det skulle täcka helt. Har man kortare naglar klarar man sig förmodligen med tre lager.

Jag gillar det här, även om det kanske inte gör mig helt tossig av lycka. Det är tjusigt och jag har inte ett foillack som liknar detta sedan tidigare.

Mitt betyg: 3/5

Sambons kommentar: "Det där var faktiskt rätt snyggt!

English: OPI Designer, De Better! from the upcoming holiday collection The Muppets is a silver and copper foil, that looks like a light champagne color once on your nails. Very pretty, but maybe not super special.
The formula was quite sheer so I needed four coats to make it opaque. If you have shorter nails you might get away with three coats.

15 kommentarer:

  1. Detta är en av Muppet lacken som jag kommer skaffa. Jätte fint! Skulle nog vara snyggt över svart tror jag, de måste jag testa :)

    SvaraRadera
  2. Väldigt fint men trist med fyra lager. Hur är det jämfört med Orly Rage och Diamond Cosmetics Party Hearty?

    SvaraRadera
  3. Väldigt fint. Det är faktiskt ett av de två mupp-lacken jag har på min önskelista. Det och Warm & Fozzie. Och jag har samma frågor som Pamsan :-)

    SvaraRadera
  4. Trist med skirheten, för det är fint!

    SvaraRadera
  5. ååååh! Vill ha. Kommer definitivt skaffa, trots att det krävde fyra lager för full täckning.

    SvaraRadera
  6. Mycket fint! Passar bra på dina fina naglar också :)

    SvaraRadera
  7. Riktigt fint! blir lite intressant med lite kopparton också. Gillar!

    SvaraRadera
  8. Oj, vad förvånad jag blev - jag visste inte att det var ett foillack! Fint var det, ganska diskret och elegant.

    SvaraRadera
  9. Åh, jag tyckte det var jättefint!

    SvaraRadera
  10. Typiskt PolishPig lack! Passar dig med verkligen!

    SvaraRadera
  11. Jag har tre måsten, tror jag, från den här kollektionen och det här är ett av dem.

    SvaraRadera
  12. A really nice polish, like this very much.

    SvaraRadera

Kommentera gärna!