fredag 16 september 2011

China Glaze Midnight Kiss

Här har vi ett lack från en av förra årets julkollektioner, China Glaze Midnight Kiss från kollektionen Tis' The Season To Be Naughty And Nice. Ett guldfärgat foillack som jag tycker känns ganska neutralt i tonen och därför förmodligen passar de flesta hudtoner.

Ett utmärkt guldlack om man är sugen på ett sådant. Det är lätt att lacka med och täcker med två lager. Tummen upp!

Mitt betyg: 4/5

Sambons kommentar: "Det gör inte ont i ögonen, men det är inte jättesnyggt."

English: China Glaze Midnight Kiss was released with last years holiday collection. It's a neutral gold foil that probably suits most skin tones. Very pretty and with excellent qualities. Great formula and you need two coats for full coverage.

11 kommentarer:

  1. Vet du om foillack fungerar att göra Konad-mönster med? Jag är jättesugen på ett shysst guldlack till det nämligen.

    SvaraRadera
  2. Å, det var en bra kollektion. Hela förra hösten var bra lackmässigt. Saknar det lite, årets kollektioner håller inte samma klass riktigt.

    SvaraRadera
  3. Jag köpte aldrig detta men har Luxe från Orly som jag tror är likvärdig. Det är riktigt snyggt med guld i den här nyansen.

    SvaraRadera
  4. Jättefint, har kikat på detta på ebay flera gånger men aldrig kommit mig för att köpa det. Tror det är för att jag passar bättre i silver än i guld och då känns det ju lite överflödigt :p

    SvaraRadera
  5. Det är så många lack från denna kollektion som jag ångrar att jag inte köpte på mig.. det här är riktigt fint. Funkar det till Konad tror du?

    SvaraRadera
  6. Pernilla: Jag vet inte faktiskt, kanske!

    Kajalpennan: Jag håller med, den här hösten har inte alls nått upp till samma höjder som förra hösten.

    Kerstin: Ja, det är riktigt bra!

    Pamsan: Har man ett guldfoil har man egentligen alla man behöver. :-)

    Honi: Jag föredrar också silver framför guld för det mesta, men vantrivs absolut inte i färgen.

    Lackynails: Jag vet faktiskt inte!

    SvaraRadera
  7. Fint! Letar efter det ultimata guldlacket. Kan är detta.. Gillar inte guld egentligen men vore fint att ha ett att använda när man väl får ett guldsug

    SvaraRadera
  8. Ooh, fint! Min flaska är fortfarande otestad. Helt galet.

    SvaraRadera
  9. Hmm, intressant. Jag håller med din sambo helt. Jag trodde att jag ville ha detta lack, men nu känns det sådär spännande...

    SvaraRadera
  10. Jag är väldigt förtjust i det!

    SvaraRadera

Kommentera gärna!