söndag 1 januari 2017

Mina 20 favoritlack från 2016

Jag sitter i soffan i vår lägenhet i Miami, det är ett par timmar kvar till tolvslaget här, men vi har bestämt oss för att ta det lugnt hemma i kväll. Vi är lite jetlaggade och trötta allihopa så vi prioriterar att sova, så fort jag är klar med det här inlägget så ska jag hoppa i säng. 

Det är dags att visa mina 20 favoritlack från det gångna året. Jag älskar att skriva de här inläggen, det är så roligt att påminnas om alla fina lack man burit. Som vanligt är det lack jag burit under året som är med på listan, huruvida de släpptes i år eller inte har jag inte tagit hänsyn till.

Nu kör vi!






































































De första tre placeringarna var lätta, de är sådana där lack jag vill tvinga folk att köpa eftersom jag är så övertygad om att alla skulle älska dem lika mycket som jag. Resten var svårare, jag tycker de är kanonfina allihopa och tycker de förtjänar att komma på en delad fjärde plats. 

Hur ser er lista ut för året som gått? Vad tycker ni om mina favoriter?

Time to sum up the past year and show you my favorites! These are all polishes that I wore in 2016, they were'nt necessarily released this year. And wow, it was hard to rank them, spot 1-3 was easy, but the rest of them was hard. I love them all! But spot 1-3 are special, those are polishes that almost gave me a heart attack when looking at them because they're soooo beautiful! 

5 kommentarer:

  1. Så många vackra lack på din lista! Har dock extremt få av dem, endast de två från OPI. Tycker såna här listor är jättekul, har börjat jobba på min egen:) Hoppas att ni har det bra i Miami och gott nytt år!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag älskar också såna här listor, är så kul att se allas favoriter. :-)

      Radera
  2. It irritates me to see the indie lacquers on the list. I can't acquire them, and it allienates me as a reader.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sorry that you feel that way. But the list is about my favorite polishes, it would'nt be true if the indies weren't there. I have thought about doing two lists though. One of with my favorite indies and one with my favorite polishes from mainstream brands. Maybe next year.

      Radera
  3. Vilken härlig lista på vackra lack <3 Känns som om att det inte går att toppa de här snyggingarna med några nya det här året, går det ?
    =D /Marianne

    SvaraRadera

Kommentera gärna!