måndag 8 februari 2016

OPI Rich Girls & Po-boys

Dags för blå måndag hos Emelie igen! Veckorna susar verkligen förbi. Mitt bidrag är i alla fall en en riktig fining. OPI Rich Girls & Po-boys släpps med vårkollektionen New Orleans nu i februari. Jag har bara fyra av lacken att visa er så jag börjar pytsa ut dem redan nu. 

Rich Girls & Po-boys är ett väldigt fint himmelsblått krämlack. Nyansen har en liten, liten dammighet i sig. Färgen är inte särskilt unik, men jag föll som en fura för detta. Så fint på naglarna! Nu drabbades jag av akut vårlängt. Hoppas vi får en solig vår, den närmar sig ju faktiskt. Dagarna är redan betydligt ljusare.

Och just det. Jag var tvungen att googla för att fatta namnet. Po-boys (eller PoBoys eller Po'boys, det skrivs lite olika) är tydligen en macka som är typisk för New Orleans. Så nu vet ni det. :-)



 
 
 Formulan var lite tunn, men ändå mycket lättlackad. Två lager gav mig full täckning.

Mitt betyg: 4/5

OPI Rich Girls & Po-boys is part of the spring collection - New Orleans. It's a slightly dusty blue - and it's gorgeous! I guess the color isn't that unique, but I just fell completely for it. Loved wearing it! The formula is a little thin, but I still found application to be really easy. It's opaque after two coats.

13 kommentarer:

  1. Åh, så snyggt och läckert! Jag blir riktigt glad av sådana här färger.
    / Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag med! Älskar glada färger som denna!

      Radera
  2. It is so beautiful - I like this kind of blue!

    SvaraRadera
  3. Har funderat på det där namnet faktiskt. Nu vet vi :) Jag gillar den här färgen, vårglad liksom.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland är namnen lite för komplicerade, men jag vill oftast fatta så det är tur att Google finns. :-)

      Radera
  4. Det här var jättefint, ska bli kul att testa!

    SvaraRadera
  5. Awwww...this is a pretty one indeed. I can't wait to try it out!

    SvaraRadera
  6. Åh vilken härlig blå! Denna måste jag nog köpa. Och vad bra att jag fick namnet förklarat, har inte heller fattat det :D

    SvaraRadera

Kommentera gärna!