fredag 11 november 2016

Cupcake Polish - Berry Good Looking

Jag är fortfarande inte frisk, min förkylning bestämde sig för att ta nya tag så jag känner mig ganska risig. Jag tröstar mig med att det är fredag och att jag ska visa er ett extra fredagssnyggt lack.

Cupcake Polish Berry Good Looking släpptes med sommarkollektionen 2015 och blev ordentligt hajpat. Och det med all rätt för det är tokigt snyggt! En intensiv, knallig lila med linjär holo. Lätt den snyggaste lila holo jag har i min samling. Fast hm. Det där är ju i och för sig svårt att säga. Det finns ju så många olika sorters lila. Lilypad Lacquer True Blood, till exempel, är ju också en lila holo-favorit, men den är ju så annorlunda att de inte riktigt går att jämföra.

Nåja, hur som helst. Berry Good Looking är underbar. Den lyckades leva upp till mina högt ställda förväntningar.




Jag upplevde formulan som något rinnig, men ändå helt okej att lacka med. Två lager ger full täckning och sen avslutar man med fördel med ett lager topplack för att få til glansen.

Mitt betyg: 5/5

Trevlig helg på er!

Cupcake Polish Berry Good Looking must have been one of last year's most popular indie polishes. I definitely see why, it's absolutely amazing! A vibrant, intense purple linear holo. Probably the prettiest purple holo in my stash! But then again, that's difficult to say. There's so many different purple holos. For example, I love Lilypad Lacquer True Blood, but they're so different that it feels strange to compare them. Anyway, Berry Good Looking lived up to my high expectations. It's super gorgeous. i found the formula to be a bit runny, but still good. I did two coats and then finished with top coat.

5 kommentarer:

  1. Det är ju så snyggt! ����
    Tänkte fråga om hur du upplevde formulan, men det har du ju redan skrivit. Jag tycker att formulan på mitt lack var ganska tjockt. Men det kanske är mitt lack det är fel på då... får testa att tunna ut det så att det blir lite lättare att jobba med ��

    SvaraRadera
  2. Åh det här var ju underbart fint! Ska ha det i åtanke nästa gång jag handlar nagellack:) krya på dig Anne! Jag är också förkyld men har bara dragits med mitt nån dryg vecka än så länge. Känns dock som att det kommer att ta ett tag att bli frisk:(

    SvaraRadera
  3. This is probably my all time favorite Cupcae Polish!!

    SvaraRadera
  4. I've never tried this brand. The linear holo is clearly visible!!

    SvaraRadera

Kommentera gärna!