tisdag 11 februari 2014

Shimmer Polish Sonia

Shimmer Polish är verkligen ett märke som lockar mig, jag skulle kunna tänka mig nästan allt från dem faktiskt. Cindy som ligger bakom Shimmer är en mästare på att skapa spännande kombinationer av färger och har verkligen hittat en egen nisch. 

Sonia har jag fått i recensionssyfte från Edgy Polish och det rör sig såklart om ett glitterlack. Tonvikten ligger på gammelrosa, men här finns också bland annat lila och turkost glitter.



Ett sött glitterlack! Jag bär tre lager på bilderna och då upplevde jag det som så gott som helt täckande, även fast jag ser att det inte är det på bilderna. Formulan är bra, inte för tjock. Glittret sprids lätt över nageln. Det blir ganska skrovligt på nageln så ett par lager topplack behövs för en slät yta

Mitt betyg: 3/5

Shimmer Polish kostar 150 kr/15 ml hos Edgy Polish.

Shimmer Polish is one of the indie brands that excites me the most, I feel like getting pretty much all of their polishes! Sonia is a glitter polish that's mostly a warm pink, but it also has some purple and some turquoise glitter. A very sweet polish! This is three coats and the formula was good. Not too thick and glitter distribution was easy.

21 kommentarer:

  1. Har inte testat något från Shimmer, men håller med om att de har många intressanta lack! Det här var lagom sött :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag tycker de har så många spännande färgkombinationer.

      Radera
  2. Sonia ser mycket vackrare ut på dig än i min layering som jag gjorde. Tror inte den finns på bloggen än, kanske aldrig kommer ut. Borde också göra som du, bära det på egen hand. Ser jättevackert ut!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är ett fint glitter när man inte vill ha något färgsprakande, men ändå lite sparkle. :-)

      Radera
  3. Jag gillar mer traditionella lack, tror jag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är det nog många som gör. Rosa och rött är väl fortfarande det som säljer bäst. :-)

      Radera
  4. Shimmer är ett härligt märke verkligen. Det här var riktigt fint. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, min önskelista från Shimmer är låååång!

      Radera
  5. Vilket sött, festligt lack!

    SvaraRadera
  6. Så himla fint. Älskar glitter. :)

    SvaraRadera
  7. Riktigt vackert! Lite nude fast i glitterversion! Heja Sonia!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är ganska sofistikerat för att vara ett glitterlack. :-)

      Radera
  8. Härligt! Gillar verkligen det här lacket!

    SvaraRadera
  9. Lite svårt att ta bort den typen av lack...har du något bra tips?

    SvaraRadera
  10. Ser väldigt fint ut på dig!

    SvaraRadera

Kommentera gärna!