söndag 31 juli 2011

Savina Black Pearl

Savina Black Pearl har sjukt nog legat oanvänt sedan jag köpte det i oktober förra året. Jag var tvungen att ha det efter att ha sett det hos Sminkan, men sen har det blivit liggande. Det blir ju lätt så när man hela tiden får hem nya lack.

Black Pearl är i alla fall ett oerhört läckert duokromt lack som skiftar mellan havsblått, grönt, lila och grått. Jag hade dessvärre stora problem att fånga den duokroma effekten på bild. I verkliga livet är effekten mycket tydligare.

Formulan var precis lagom tjock och lätt att lacka med. Enda nackdelen är att det blir lite synliga penseldrag, men det kan jag leva med. Jag använde tre lager, men egentligen täckte det redan vid två.

Det här är det första lack från Savina som jag har testat, men jag kommer definitivt att köpa på mig fler. Savina går att beställa från 8t8beauty.com. De kostar bara 2,68 dollar/styck så det är riktigt billigt.

Mitt betyg: 5/5

Sambons kommentar: "Det ser rogivande och fridfullt ut."

English: This is the first polish from Savina that I've tried and I love it! Black Pearl is a gorgeous duochrome flashing in blue, green, purple and grey. Sadly, I couldn't really capture the duochrome effect in my pictures, but I promise you that it's more obvious in real life. The formula was very easy to apply. You do get some visible brushstrokes, but I can live with that. This is three coats, but I could have stopped at two.

15 kommentarer:

  1. Åhh vad snyggt, måste komma ihåg att beställa denna när jag lägger min beställning hos 8ty8!

    SvaraRadera
  2. Det är ju ett så snyggt lack! Det är så surt att den har varit slut hos 8ty8 i all oändlighet (jag antar att den är slut iaf när det inte finns någon köp-knapp under den) annars hade jag lagt vantarna på den för länge sen, suck.

    SvaraRadera
  3. Snyggt! Även om bilderna inte visar det duokroma så ser färgen ändå väldgit fin ut!

    SvaraRadera
  4. Mycket fint lack !
    Jag är väldigt nyfiken på att få veta var du köper dina NYX nagellack ??

    SvaraRadera
  5. Den var väldans tjusig måste jag säga :)

    SvaraRadera
  6. det påminner om ett Nubar lack jag har...

    SvaraRadera
  7. Det var verkligen ett lack i min smak! Jättefint!

    SvaraRadera
  8. Det här är jag så sugen på att köpa men det verkar ju inte gå att beställa från 8ty8, så jag får kanske jaga rätt på det någon annanstans.

    SvaraRadera
  9. Coolt lack! Hur mycket kostar det i svenska kronor och hur gör man egentligen för att beställa? :) Tar tacksamt emot tips!

    SvaraRadera
  10. Lina: Det verkar vara slutsålt på 8ty8 just nu, håller tummarna för att de får in fler flaskor snart!

    Cactus: Vad surt, hoppas de fyller på snart och att den inte är d/c. Det vore ju synd och skam!

    Makeupoholic: Det är den!

    Samantha: Jag har bara två NYX och de har jag köpt från Cherryculture.com. Superbra amerikansk webbshopp!

    Annie: Visst är den, älskar duokroma lack! :-)

    Liza: Ja, det stämmer nog att Nubar har något liknande!

    Kerstin: Ja, jag förstår inte att jag inte lackat med det tidigare. :-)

    Åsa: Tack, jag gillar det verkligen!

    Roxcat: Jag kollade och det finns en säljare på eBay som säljer det. Det kostade dock något mer, ca 4 dollar.

    Hanna: Jadu, jag vet inte vad dollarkursen står i just nu, men kansk cirka 20 kr? Tyvärr verkar det dock vara slutsålt hos 8ty8 just nu.

    SvaraRadera
  11. Hej!
    Här är en nagelvideo från youtube:
    http://www.youtube.com/watch?v=MmNpE_quZJg&feature=player_embedded
    Kan du se vad det är för lack hon visar vid 0:45 och vart man kan få tag på det?

    SvaraRadera
  12. That polish is so nice, absolutely love it.

    SvaraRadera
  13. Jag har aldrig testat Savinas lack, men det här fick mig definitivt att bli sugen på det.

    SvaraRadera

Kommentera gärna!